به گزارش ایرنا، در این نمایشگاه که به مدت یک هفته برپا خواهد بود 150 مشارکت کننده در 9 هزار مترمربع فضای نمایشگاهی، دستاوردهای یک سال اخیر حوزه قرآن و عترت در استان اصفهان به نمایش گذاشته شده است.
شرکت کنندگان نمایشگاه امسال در حوزه‌های نشر مکتوب(انتشارات قرآنی)، تولیدات و آثار فرهنگی، هنری و قرآنی با موضوع های مختلف از جمله حجاب و عفاف، کودک و نوجوان توسط سازمان‌ها و نهادهای دولتی، موسسات فرهنگی، هنری و قرآنی و نرم‌افزار و فضای مجازی در معرض دید قرار داده اند.
درمراسم گشایش این نمایشگاه فرهنگی، پیام رئیس حوزه علمیه اصفهان توسط مدیرکل ارشاد و فرهنگ اسلامی استان اصفهان قرائت شد.
در بخشی از این پیام آمده است که قرآن و عترت، این هر دو ثقل عظیم، از آستان رفیع پروردگار مهربان، در این عالم مادّه و برای ما انسان‌ها تجلّی یافته‌ تا ما با عمل به آنها، به سر منزل سعادت دست یابیم.
در این پیام تاکیده است: همه برنامه‌ها و فعالیت‌های مربوط به قرآن و عترت، باید بگونه‌ای تنظیم شود که سطوح ارتباطی انسان با قرآن و عترت را هرچه بهتر و بیشتر تبیین و تعمیق سازد و در نهایت، به اجرا ایده بلند «بازگشت به قرآن و عترت» در جامعه انسانی، به نحو مطلوب کمک نماید.
آیت الله مظاهری در ادامه این پیام افزود: نمایشگاه قرآن و عترت نیز که به برکت ماه مبارک رمضان ـ ماه نزول قران و ماه آشنایی با معارف قرآن ـ برگزار می‌گردد، یکی از فرصت‌های مغتنمی است که اگر به نحو شایسته به ترسیم و نهادینه‌سازی این سطوح ارتباطی، مدد رساند، به هدف متعالی خود دست یافته است. امید که با لطف الهی چنین باشد.
شهردار اصفهان نیز در این آیین، گفت: اصفهان نه تنها همیشه به عنوان یک شهر تاریخی، میراثی و جهانی شناخته شده بلکه در طول تاریخ اسلام همواره به عنوان کانون دینی، مذهبی و قرآنی بوده است.
'قدرت الله نوروزی' با بیان اینکه قرآن، کتاب زندگی است، افزود: اگر بتوانیم حتی بعد از خواندن یک آیه از قرآن، آن را در زندگیمان عملی کنیم برای یک جامعه اسلامی کافی است.
وی اضافه کرد: عمل به آیات قرآن نشانگر حفظ نقش هدایتگری این کتاب آسمانی در زندگی ماست.
برگزاری همایش قرآن و خانواده، کتابت قرآن با حضور اساتید و هنرآموزان انجمن خوشنویسان، برگزاری یادواره شهدای قرآنی و تجلیل از خانواده آنها، شب شعر آیینی به مناسبت ولادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) با حضور شعرای استانی و کشوری، محفل انس با قرآن با حضور قاریان و گروه‌های تواشیح و همخوانی بین‌المللی همراه با تجلیل از فعالان قرآنی ازبرنامه های حاشیه ای این نمایشگاه است.
از دیگر برنامه های این نمایشگاه، اجرای نمایش‌های قرآنی بصورت میدانی و خیابانی، اجرای طرح وقف قرآن و مفاتیح‌الجنان و اهدای قرآن نفیس به زوج‌های جوان است.
ت/ 7153 / 1339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.