*** انتخاب امیر قلعه نویی به عنوان سرمربی جدید تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان اصفهان مهمترین رخداد ورزشی این استان درهفته گذشته بود.
قلعه نویی به عنوان پرافتخارترین سرمربی لیگ برتر فوتبال ایران با کسب ۵ عنوان قهرمانی در ادوار مختلف لیگ رکورددار است.او در لیگهای نهم و دهم به همراه سپاهان دو قهرمانی پی در پی را کسب کرد.
این مربی همچنین توانست تیم فوتبال ذوب آهن دیگر تیم اصفهانی را پس از پرسپولیس تهران تا نایب قهرمانی هفدهمین دوره لیگ برتر فوتبال کشور برساند و به عنوان یکی از نمایندگان ایران در دوره آینده لیگ قهرمانان باشگاه های آسیا مطرح باشد.
*** امید نمازی شامگاه چهارشنبه از سوی هیات مدیره با شگاه ذوب آهن به عنوان سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن در فصل هجدهم لیگ برتر فوتبال ایران انتخاب شد.
وی' بیشترین دوره فعالیت فوتبالی خود را در آمریکا سپری کرده و در پست مدافع سابقه بازی در 15 تیم باشگاهی آمریکا را در کارنامه خود دارد.
این مربی 52 ساله فوتبال، کار مربیگری خود را با تیم فیلادلفیا آمریکا آغاز کرد و سابقه حضور در تیم های مختلف از جمله کلیولند فایرز ، سنت لوییز و نیوجرسی را در کارنامه خود دارد.

*** اواخرهفته گذشته جمعی از کامیونداران در برخی شهرستان های استان اصفهان به منظور برطرف شدن مشکلات صنفی خود دست از کار کشیدند.
این افراد با برپا یی اجتماعات جداگانه در شهرستان های مختلف استان از جمله شهرضا، اصفهان، تیران و کرون و نجف آباد رسیدگی به مشکلات صنفی و بیمه ای خود را خواستار شدند.
آنها دلیل متوقف کردن کامیون های خود و دست کشیدن از فعالیت در عرصه حمل و نقل را رسیدگی به مشکلات صنفی از جمله پایین بودن نرخ کرایه، نبود بار، نرخ بالای بیمه و گرانی قطعات یدکی عنوان کردند.
این تجمعات پس از اعلام افزایش 20 در صدی نرخ کرایه حمل نقل، فروکش کرد بگونه ای روز جمعه وضعیت به حال عادی برگشت وتاکنون گزارشی مبنی بر تداوم اینگونه تجمعات گزارش نشده است.

*** مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان هفته گذشته از کشف یک آبراه و حوض سنگی قدیمی در پشت بام ضلع شمالی عمارت عالی قاپو واقع در میدان تاریخی امام (نقش جهان) درجریان آوار برداری از پشت بام این بنای تاریخی خبر داد.
فریدون اله یاری با بیان اینکه این حوض سنگی در ابعاد 110 در 86 سانتی متر و به عمق 40 سانتی متر است، افزود: این حوض متصل به یک آبراه سنگی است و مسیر آبرسانی را به یک چاه در همان نزدیکی وصل می کند.
عملیات مرمت پشت بام ضلع شمالی عمارت عالی قاپو برای برطرف شدن پوسیدگی و مرمت سقف های چوبی این مکان و سبک سازی و آواربرداری پشت بام های طبقه سوم و چهارم ضلع شمالی بنای تاریخی عالی قاپو هم اکنون در حال انجام است.
این عملیات با اعتباری افزون بر 800 میلیون ریال از اعتبارات ملی پایگاه ثبت جهانی میدان امام (ره) تامین شده است.
کاخ عالی قاپو یکی از مهمترین بناها و معماری های نفیس در میدان امام (ره) اصفهان است،این کاخ ورودی دولتخانه صفوی بوده است که در ضلع غربی میدان نقش جهان و روبروی مسجد شیخ لطف الله قرار دارد.
کاخ موزه عالی قاپو در اردیبهشت 1358 به شماره 115 ، همراه با مجموعه میدان امام (ره) به ‌عنوان میراث جهانی به ثبت یونسکو ( سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد) رسید.

*** برگزاری انتخابات الکترونیکی اتاق های اصناف 16 شهرستان استان اصفهان از میان 24 شهرستان این استان از دیگر رخدادهای مهم هفته گذشته بود.
هیات مدیره اتاق اصناف هر شهرستان متشکل از پنج عضو اصلی و دو عضو علی البدل است.
بر اساس این گزارش، حدود 170 نامزد انتخابات اتاق اصناف در 16 شهرستان استان ثبت نام کرده بودند که از میان آنها 80 نفر به عنوان اعضای اصلی هیات مدیره اتاق اصناف انتخاب می شوند.بیشترین نامزدهای ثبت نام شده در این شهرستان ها در خمینی شهر با 17 نامزد و کاشان 15 نامزد بوده است.
شهرستان های استان اصفهان که انتخابات اتاق اصناف در آنها برگزار شد شامل آران و بیدگل، نطنز، لنجان، فریدن، چادگان، خور و بیابانک، دهاقان، سمیرم، تیران و کرون، فلاورجان، خمینی شهر، کاشان، شاهین شهر و میمه، خوانسار، گلپایگان و اردستان است.
هشت شهرستان استان اصفهان که انتخابات اردیبهشت امسال در آنها برگزار نشد شامل اصفهان، فریدونشهر، نایین، مبارکه، برخوار، بویین میاندشت، شهرضا و نجف آباد است.

*** برگزاری مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر ' سعید محقق ' بازیگر پیشکسوت و باتجربه تئاتر، سینما و تلویزیون در قطعه هنرمندان آرامستان باغ رضوان اصفهان نیز از دیگر رخدادهای هفته گذشته بود.
مرحوم سعید محقق پس از سپری کردن یک دوره بیماری طولانی روز یکشنبه هفته جاری در اصفهان درگذشت.
پیکر این هنرمند صبح چهارشنبه با حضور پرشور مردم و جمعی از هنرمندان عرصه سینما، تلویزیون، تئاتر و موسیقی همچنین نویسندگان، شاعران و ادیبان از بیمارستان حضرت قائم (حجتیه) اصفهان به طرف آرامستان باغ رضوان این شهر تشییع شد.
وی همراه با مرحوم ' رضا ارحام صدر ' هنرمند مشهور عرصه تئاتر و سینما مکتب تئاتر اصفهان را پایه گذاری کرد.
زنده یاد محقق در فیلم های سینمایی از جمله « کفش ‌های میرزا نوروز » ، « جعفرخان از فرنگ برگشته » و « مرگ سپید » ایفای نقش کرده است.

*** برگزاری آیین تجلیل از خادمان میراث فرهنگی استان اصفهان در عمارت چهلستون نیز از دیگر رخدادهای هفته گذشته در اصفهان بود.
در این مراسم جمعی از دوستداران جوان میراث فرهنگی و هنرمندان به سخنرانی درباره اصفهان و اهمیت میراث تاریخی و فرهنگی آن پرداختند و از خادمان عرصه میراث فرهنگی استان اصفهان تجلیل شد.
28 اردیبهشت تا سوم خرداد امسال هفته میراث فرهنگی و موزه نامگذاری شده است.
گ 7150 / 1339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.