به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید صادق طباطبائی نژاد شامگاه جمعه در نشستی با خبرنگاران گفت: 2 هزار تن قیر تخصیصی در اختیار شهرداری های اردستان، زواره و مهاباد جهت اجرای آسفالت شهرک ها و معابر عمومی از سوی وزارت نفت و 500 تن نیز از سوی سازمان راهداری برای آسفالت جاده های روستایی در نظر گرفته شده است.
وی ارزش ریالی این مقدار قیر را 37 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: با اختصاص این مقدار قیر مشکل آسفالت بخشی از معابر و جاده های روستایی برطرف خواهد شد.
نماینده اردستان همچنین از تخصیص هفت میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های روستایی از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سه میلیارد ریال اعتبار نیز از سوی وزارت نیرو جهت جا به جایی تیرهای برق خبر داد.
او بیان کرد: جهت تکمیل 17 کیلومتر باقیمانده جاده اردستان- اصفهان، پنج کیلومتر از باند دوم جاده 9 کیلومتری زواره - اردستان و اصلاح و مرمت جاده زواره- شهراب 300 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته و عملیات اجرایی آنها آغاز شده است.
طباطبائی نژاد اضافه کرد: برای سرعت بخشی به ساخت و تکمیل جاده اردستان- اصفهان نیز قرار شد که 2 پیمانکار در این قطعه مشغول به کار شوند تا طرح خرداد ماه سال 1398 به پایان برسد.
وی در زمینه مرمت و بازسازی کاخ سرهنگ آباد نیز گفت: عملیات مرمت به دنبال حادثه آتش سوزی 14 فروردین امسال با وقفه مواجه شده و موضوع در دستگاه قضایی در حال رسیدگی است اما برای جلوگیری از تخریب بیشتر مبلغ 2 میلیارد ریال از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اختصاص داده شد.
نماینده اردستان ادامه داد: مذاکره با مالکان این بنای با ارزش تاریخی در حال انجام بوده و با تعیین تکلیف مالکیت، عملیات مرمت اساسی آغاز می شود.
او در ادامه با اشاره به شرایط اقتصادی کشور گفت: رویکرد دشمن از جنگ نظامی به تحریم اقتصادی تغییر کرده تا فشار زیادی به مردم و دولت وارد شود اما دولت باید توان خود را بر روی مسائل اقتصاد مقاومتی متمرکز کرده در این راه گام های بیشتری بردارد.
عضو کمیسیون فرهنگی افزود: رویکرد مجلس در تصویب قوانین کمک به اقتصاد و معیشت مردم است و در تصویب بودجه سال 97 در مورد افزایش نیافتن نرخ سوخت و پرداخت یارانه ها مصوبه های خوبی داشت.
وی در زمینه روز مجلس و انتخاب هیات رئیسه نیز بیان کرد: با توجه به شرایط موجود بین فراکسیون ها و ائتلاف نکردن فراکسیون ولایی و امید با مستقلین، امکان تغییر در ترکیب هیات رئیسه وجود دارد اما تغییری در ریاست و نایب رئیسان به وجود نخواهد آمد.
اردستان با جمعیت افزون بر 42 هزار نفر در فاصله 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.
7431/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.