به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان، علیرضا عبدالله‌زاده روز پنجشنبه بیان کرد: بیش از 574 هزار نفر گردشگر داخلی نیز از 23 فروردین تا پایان اردیبهشت ماه از بناهایی تاریخی این شهرستان دیدن کردند.
وی افزود: مجموعه باغ فین کاشان با افزون بر 410 هزار نفر بازدیدکننده در صدر فهرست اثرهای تاریخی است و خانه تاریخی بروجردی ها، طباطبایی‌ها و عباسیان از نظر اقبال گردشگران در جایگاه های بعدی قرار دارند.
مسئول کمیته آمار و پردازش اطلاعات ستاد هماهنگی خدمات سفر کاشان اضافه کرد: محوطه باستانی سیلک، موزه ملی، حمام سلطان امیراحمد و کارگاه هنرهای سنتی و صنایع دستی نیز به ترتیب جزء اثرهای تاریخی پربازدید هستند.
او همچنین به افزایش 19 درصدی آمار بازدید از بناهای تاریخی کاشان در این مدت نسبت به سال گذشته اشاره کرد و گفت: 28 هزار و 645 نفر نیز نوروز امسال در مرکزهای اقامتی دائم این شهرستان اسکان یافتند که از این شمار 12 هزار و 879 نفر در هتل، 10 هزار 173 نفر در هتل های سنتی، 2 هزار و 673 نفر در اقامتگاه های بوم گردی، 521 نفر در هتل آپارتمان ها و 2 هزار و 399 نفر نیز در مهمانپذیرها بودند.
کاشان با بیش از هفت هزار و 500 سال پیشینه به عنوان یکی از مهمترین خاستگاه های تمدن بشری شناخته می شود و اثرهای جدید شناسایی شده مربوطه به دوره پارینه سنگی، قدمت این منطقه را به بیش از 100 هزار سال پیش می رساند.
افزون بر یک هزار و 700 اثر تاریخی ارزشمند در این شهرستان شناسایی شده که از این تعداد تا کنون 320 اثر در فهرست ملی و یک اثر در فهرست میراث جهانی ثبت شده است.
کاشان با جمعیت نزدیک به 365 هزار نفر در فاصله 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع می باشد.
6136/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.