به گزارش ایرنا رئیس شورای نامگذاری معابر شهر اصفهان در خصوص اصل ماجرا به یکی از رسانه ها گفته است: بسیاری از شهروندان خواستار بازگشت نام‌ های پیشین خیابان‌های شهر هستند و بر این اساس خیابان ' ابوالحسن اصفهانی ' در منطقه سه به نام تاریخی و قدیمی خود یعنی 'باغ کاران ' تغییر نام داد و چهار راه تقاطع این خیابان با نام شریف واقفی به نام ' ابوالحسن اصفهانی' نامگذاری شد.
مهدی مقدری با بیان اینکه 'باغ کاران' قدیمی‌ترین بخش از باغ‌های اصفهان است که صدها سال به همین نام شناخته شده و در شعر حافظ نیز به آن اشاره شده است، افزود: همچنین، خیابان مقداد در منطقه یک به نام پیشین خود، 'آتش'، که وجه تسمیه آن شاعر نامدار نصف جهان، 'آتش اصفهانی' است بازمی گردد.
وی باتشریح علت تصویب طرح تغییر نام دیگر خیابان های اصفهان توسط شورای نامگذاری معابر و اماکن شهر اصفهان گفت: همواره آدرس دهی شهروندان برای خیابان 'هشت بهشت' با مشکل مواجه بود و درخواست‌هایی برای تغییر نام این خیابان، حدفاصل اتوبان صیاد شیرازی تا خیابان نیرو، وجود داشت که در جلسه این هفته شورای نامگذاری قرار شد این بخش از خیابان هشت بهشت به خیابان 'دکتر حسین فاطمی' از نظریه پردازان ملی شدن صنعت نفت تغییر یابد.
این تصمیم واکنش امام جمعه اصفهان را در پی داشت و آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در گفت وگو با یک پایگاه خبری، این تصمیم را اشتباه و غلط دانست.
آنگونه که پایگاه اطلاع رسانی صاحب نیوز به نقل از آیت الله طباطبایی نژاد امام جمعه اصفهان گزارش داده است، وی در واکنش به تغییر نام خیابان آیت الله سید ابوالحسن اصفهانی گفته است: کار غلطی است، من اصلا نظری ندارم، کارهایی که شهرداری می کند بسیار کار غلطی است.
در مقابل، برخی مسئولان شورای شهر معتقدند: نامگذاری معابر و اماکن شهر اصفهان به عنوان یک پیشنهاد مطرح شده اما برای تصویب نهایی باید به صحن علنی شورای این شهر ارائه شود تا پس از بررسی و تبادل نظر و کارشناسی به رای گذاشته شود.
از اینرو مطالب له یا علیه تصمیم اخیر شورای نامگذاری معابر و اماکن اصفهان که پس از اظهارات مهدی مقدری رئیس این شورا در فضای مجازی و رسانه ای شکل گرفته است، پیش از رسیدن این پیشنهاد به صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان قابلیت اجرایی ندارد.
از سوی دیگر درصورت تایید و تصویب و یا رد این پیشنهاد در شورای شهر اصفهان باید پذیرفت که نمایندگان مردم شهر اصفهان چنین تصمیمی را اتخاذ کرده اند و شهردار موظف به اجرای آن است.
2093/ 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.