به گزارش ایرنا، روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان روز سه شنبه به نقل از فریدون الله یاری افزود: بر اساس داوری صورت گرفته که با 12 شاخص همراه بود، هفت موزه استان در 12 شاخص از مجموع 12 شاخص، دارای رتبه برتر کشوری شدند.
وی گنجینه های برتر استان را شامل موزه عروسک و اسباب بازی کاشان، موزه تاریخ و مردم شناسی شاهین شهر، موزه موسیقی، موزه پبده فولادشهر، موزه کلوک نطنز، سراموزه رهگشای و موزه عصار خانه شاهی اصفهان اعلام کرد.
ساغر حمیدی، مدیر موزه های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان نیز گفت: همزمان با هفته میراث فرهنگی، 'نفیسه گوهری' موزه دار مجموعه جهانی کاخ چهلستون از سوی معاونت میراث فرهنگی به پاس فعالیت هایش در معرفی و حفاظت از گنجینه های ارزشمند تاریخی به عنوان موزه دار برتر کشور انتخاب شد.
یازدهمین آئین انتخاب موزه های برتر با حضور معاون میراث فرهنگی کشور، رئیس پژوهشکده میراث فرهنگی کشور، مدیرکل موزه های کشور و همچنین با حضور مدیران موزه های کشور 31 اردیبهشت سالجاری در تهران برگزار شد.
18 می(28 اردیبهشت) بعنوان روز جهانی موزه، توسط شورای بین المللی موزه ها نامگذاری شده است و هر سال در این روز در تمام کشورهای عضو، برنامه های آموزشی و تفریحی متنوعی برپا می شود.
استان اصفهان با بیش از 22 هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و 850 مورد آن به ثبت ملی و هفت اثر آن به نام های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام های 'وزوان'،'مزدآباد ' و 'مون' به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.
همچنین در استان اصفهان بیش از 600 خانه تاریخی وجود دارد که بیش از نیمی از آنها در شهر اصفهان قرار دارد.
/6027/6994
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.