' فاطمه مرتضوی فر ' در گفتگو با ایرنا افزود: رژیم اشغالگر قدس پیش از این در مجمع نمایندگان خود، دست اندازی به سرزمین های شرقی فلسطین را تصویب کرده بود اما جرات اجرای این مصوبه را نداشت اما امریکا با انتقال سفارت خود را از تل آویو به بیت المقدس به این رژیم جسارت داد تا تصمیم اشغالگرانه خود را عملی کند.
رئیس دفتر جمعیت دفاع از ملت فلسطین در اصفهان بیان کرد: آمریکا به عنوان حامی رژیم غاصب صهیونیستی تلاش می کند از راه هم پیمانی با کشورهای عربی حوزه خلیج فارس قدرت این کشورها را برای مقابله با رژیم صهیونیستی تضعیف و مردم مظلوم فلسطین را از حقوق خود محروم کند.
وی با اشاره به شکل گیری توافق 1993 اسلو افزود: رژیم اشغالگر قدس با خراب کردن خانه های فلسطینیان در مناطق سرزمین های اشغالی جنایاتی بزرگ را مرتکب شد که جامعه جهانی برای جلوگیری از این جنایات او را مجبور به توافق 1993 اسلو کرد.
مرتضوی فر افزود: براساس این توافق باید خانه های ویران شده و سرزمین های اشغال شده به فلسطینی ها باز گردد و هر اقدامی در مناطق شرقی فلسطین از جمله بیت المقدس باید با توافق طرفین انجام شود.
رئیس دفتر جمعیت دفاع از ملت فلسطین در اصفهان گفت: کشورهای مسلمان نباید اجازه دهند رژیم صهیونیستی با زیر پاگذاشتن قوانین بین المللی و نادیده گرفتن حقوق بشر، به اهداف خود دست یابد.
وی افزود: بیت المقدس قبله اول مسلمانان است و برای مسلمان حفظ شود.
مرتضوی فر، اتحاد کشورهای اسلامی برای مقابله با جنایات رژیم اشغالگر قدس را بیش از پیش ضروری دانست و افزود: این کشورها باید برای دفاع از حقوق مردم مظلوم فلسطین متحد شوند.
رئیس دفتر جمعیت دفاع از ملت فلسطین در اصفهان با نتیجه بخش دانستن نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی که روز دو روز قبل به میزبانی ترکیه در استانبول برگزار شد، افزود: کشورهای اسلامی باید با برپایی نشست های هم اندیشی و کنارگذاشتن اختلاف ها برای دفاع از کیان اسلامی یکپارچه شوند و تلاش خود را در این راستا به کار گیرند.
وی با اشاره به اینکه ایجاد تفرقه در بین مسلمانان از اهداف کشورهای استعمارگر بوده است، افزود: رژیم اشغالگر قدس با ایجاد تفرقه بین کشورهای مسلمان سعی کرده است تا قدرت مسلمانان برای مقابله با جنایات این رژیم کودک کش تضیعف شود.
به گزارش ایرنا، شهر قدس که مسجد الاقصی نخستین قبله مسلمانان را در خود جای داده بخش لاینفک فلسطین بوده و یکی از مهمترین اماکن سه گانه مقدس اسلامی به شمارمی آید و از جایگاه و اهمیت ویژه ای نزد مسلمانان برخوردار است.
قدس از نظر قطعنامه های سازمان ملل اراضی اشغال شده محسوب می گردد و به رسمیت شناختن این شهر به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس نقض آشکار قطعنامه های بین المللی است.
این در حالیست که دونالد ترامپ رئیس جمهوری بی منطق و عصبی آمریکا ،
15 آذر سال گذشته اعلام کرد که قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت می شناسد و با امضای نامه ای، دستور انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی را صادر کرد.
این تصمیم ترامپ با مخالفت جهانی روبرو شد و مجمع عمومی سازمان ملل نیز 30 آذر 1396 در جلسه ای اضطراری پیش نویس قطعنامه ای در مخالفت با تصمیم اخیر آمریکا درباره بیت المقدس را به رای گذاشت که نمایندگان 128 کشور به قطعنامه مجمع علیه تصمیم آمریکا رای موافق و 9 کشور به آن رای مخالف دادند.
35 کشور رای ممتنع خود را به این قطعنامه اعلام کردند و 21 کشور نیز در رای گیری شرکت نکردند.
با این حال، هفته گذشته در اقدامی تحریک آمیز و طی مراسمی خونبار، سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی انتقال یافت.
2093 / 1339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.