گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه کاشان حاکی است مجید منعم زاده روز یکشنبه بیان کرد: این دانشگاه از نظر درصد مقاله های منتشر شده در دسته های یک، پنج، 10 و 50 درصد رتبه نخست کشور را به دست آورده است.
وی افزود: دانشگاه کاشان برای نخستین بار وارد نظام رتبه‌بندی لایدن شده و با یک هزار و 138 پژوهش برتر توانست رتبه 826 جهان و رتبه نهم را در میان دانشگاه‌های جامع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کسب کند.
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه کاشان گفت: موفقیت و کسب رتبه برتر در شاخص های کیفی آن چهار دسته نشان دهنده کیفیت فعالیت های پژوهشی و هدفگذاری ها بر اساس سند چشم انداز مبنی بر رشد شاخص های کیفی به عنوان اولویت های اصلی این دانشگاه است.
او اضافه کرد: لایدن یکی از نظام های معتبر ارزیابی دانشگاهی است که هر ساله دانشگاه‌های برتر دنیا را بر اساس شاخص های معتبر علم سنجی مورد ارزیابی قرار می دهد و در سال ۲۰۱۸، دانشگاه‌های دنیا در ۹ شاخص در قالب 2 معیار کلی مرجعیت علمی و دیپلماسی علمی در لایدن مورد رتبه‌بندی قرار گرفتند.
منعم زاده عنوان کرد: معیار مرجعیت علمی از شاخص‌هایی چون مقالات یک درصد برتر، مقالات پنج درصد برتر، مقالات ۱۰ درصد برتر و مقالات ۵۰ درصد برتر بهره گرفته است.
وی گفت: معیار دیپلماسی علمی نیز از شاخص هایی چون همکاری علمی، همکاری بین‌المللی، همکاری صنعتی، همکاری علمی با فاصله جغرافیایی کمتر از ۱۰۰ کیلومتر و همکاری علمی با فاصله جغرافیایی بیشتر از پنج هزار کیلومتر استفاده کرده است.
نزدیک به هفت هزار و 500 دانشجوی دختر و پسر در 154 رشته گرایش در دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه کاشان به تحصیل اشتغال دارند.
6136/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.