به گزارش ایرنا، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد امروز در خطبه های نمازجمعه این هفته اصفهان که درمصلای بزرگ امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد افزود: بازرسی اماکن نظامی ایران، توقف دایم فعالیت هسته ای، افزودن محدودیت های موشکی در برجام و پایان دادن به فعالیت های منطقه ای ایران مانند کمک به سوریه از شروط ترامپ برای ماندن در برجام است.
وی افزود: ما هرگز چنین شروطی را نمی پذیریم و طبق آیات الهی قرآن هر کشور اسلامی که از جمهوری اسلامی ایران یاری بخواهد به آن کمک خواهیم کرد و هیچ کشوری اجازه دخالت در اراده ملت ایران را ندارد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان خروج آمریکا از برجام را اثبات بی تعهدی آن دولت برای برخی از مسوولان و مردم ایران دانست و گفت: ایران تاکنون ثابت کرده است که یه منظور دستیابی به بمب اتم به دنبال فعالیت های هسته ای نیست و این امر با دین ما نیز همخوانی ندارد.
وی با اشاره به اینکه اول خرداد ماه سالروز آغاز تحریم های اقتصادی ایران از سوی آمریکاست تصریح کرد: اینگونه تحریم ها همواره به نفع توسعه و پیشرفت و دستیابی ایران به علوم مختلف به ویژه رشد در عرصه پزشکی و دفاعی بوده است.
امام جمعه اصفهان در خصوص مواضع اروپا افزود : از هر لحاظ که بررسی کنیم طرف های اروپایی برجام هیچگاه نمیخواهند بخاطر ایران مقابل آمریکایی ها بایستند.
وی اضافه کرد: اروپایی ها سالانه بیش از 350 میلیارد دلار معاملات اقتصادی با آمریکا دارند و این معاملات با ایران تنها 30 میلیارد دلار است که نشان می دهد اروپا هرگز از منافع اقتصادی و تجاری خود برای ماندن در برجام نمی گذرد.
آیت الله طباطبایی نژاد همچنین سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر را گرامی داشت و گفت: خرمشهر با وحدت مردم و تلاش منسجم نیروهای ارتش، سپاه و بسیج آزاد شد و این نشان از ایمان، اراده و توکل ملت غیور ایران است.
وی با اشاره به آغاز ماه رمضان ماه ضیافت الهی نیز اظهار کرد: همه مسوولان، مردم و کسبه و بازاریان موظف به حفظ احترام این ماه عزیز هستند و توریستی بودن اصفهان دلیلی بر رواج روزه خواری در سطح شهر نیست و گردشگران داخلی و خارجی نیز باید اهمیت این ماه را بدانند و در شب غذای روزانه خود را تهیه کنند.
امام جمعه اصفهان همچنین درگذشت شیخ اسدالله ایمانی امام جمعه شیراز، حجت الاسلام سید مهدی طباطبایی از امامان جماعت یکی از مساجد تهران و نیز درگذشت افشار گوینده متعهد و ارزشی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران را به جامعه اسلامی و انقلابی ایران تسلیت گفت و برای آن مرحومان علو درجات و برای بازماندگان صبر مسئلت کرد.
ت/7135 / 1339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.