به گزارش ایرنا، مجموعه کتاب پنج جلدی اصفهان در انقلاب درباره تاریخ تحولات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، هنری و اقتصادی این خطه در نیم قرن اخیر است که پیش از آن جلد اول آن مربوط به تحولات سال‌های1340 تا 1344، به قلم محمدحنیف چاپ شده بود.
جلد دوم تا پنجم این کتاب به صورت موضوعی به جریان شناسی تاریخی اصفهان در زمینه‎های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، هنری و اقتصادی، مبارزات مردم اصفهان علیه رژیم شاه پرداخته است.
این کتاب بین سال‌های 76 تا 80 توسط عباس نصر گردآوری و تدوین شده است.
شهردار اصفهان در این مراسم گفت : کتاب اصفهان در انقلاب به ما می آموزد چرا در ایران انقلاب شد و چه دلایل و ضعف های وجود داشت که این اتفاق افتاد.
وی افزود: اگر کسی با تاریخ آشنا نباشد و گذشته خود را نشناسد شاید گرفتارآنچه در گذشته بود خواهد شد ولی اگر با تاریخ آشنایی داشته باشید آن موقع حداقل خطای دیگران را مرتکب نخواهد شد.
وی اظهار کرد:اگر مسئولی تاریخ نداد و یا نخواند و با گذشته کشورش آشنا نباشد بزرگترین خطرو آسیبی است که به او جامعه وارد می شود.
همچنین عباس نصر مولف کتاب اصفهان در انقلاب نیز گفت: این کتاب شرح زندگی قهرمانان تاریخ نیست بلکه مردم محور و یک گزارش تاریخی نقلی است.
وی با بیان اینکه این کتاب یک نوع جریان شناسی نیروهای مذهبی در اصفهان است و فقط به مبارزه نپرداخته است افزود: تلاش شده در این کتاب نقش هیچ صنفی در انقلاب نادیده گرفته نشود.
وی همچنین با اشاره به نقش و انعکاس و اخبار این شهر در منابع خارجی گفت: در این کتاب انقلاب تک بعدی دیده نشده و بی طرفی در آن رعایت شده است.
/ 6022 / 8114
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.