به گزارش ایرنا، مجری برگزاری این نمایشگاه روز چهارشنبه در نشست خبری زمان برگزاری آن را
16 تا 19 مرداد امسال اعلام کرد و افزود: نمایشگاه بین المللی متالورژی، فولاد، ریخته گری، ماشین آلات و صنایع وابسته با هدف شناساندن جایگاه واقعی ایران در عرصه صنایع فولاد و ریخته گری و بومی سازی قطعات و دستگاههای مورد نیاز این صنایع برپا می شود.
'محمود بندرچی' افزود: پیش بینی می شود این نمایشگاه در مساحتی با 30 درصد افزایش نسبت به سال گذشته برگزار شود.
وی افزود: تعداد مشارکت کنندگان داخلی و خارجی نیز بیش از 150 شرکت از استان های سراسر کشور و شرکت هایی از کشورهای ایتالیا، آلمان، انگلستان، چین و هند برای حضور در این نمایشگاه دعوت شده اند.
مجری برگزاری دهمین نمایشگاه بین المللی متالورژی، فولاد، ریخته گری، ماشین آلات و صنایع وابسته اضافه کرد: مشارکت کنندگان در این نمایشگاه در زمینه تولید فولاد، چدن و فلزات غیرآهنی (ریخته گری، عملیات حرارتی، آبکاری و پرداخت، متالورژی پودر)، خدمات صنعت متالورژی ( مواد اولیه و کمک ذوب ها، قالب سازی و مدل سازی، خدمات آزمایشگاهی و تست ها ) فعالیت دارند.
بندرچی ادامه داد: از دیگر زمینه های فعالیت این مشارکت کنندگان ماشین آلات و تجهیزات صنعتی وابسته، کارخانجات فولاد، شکل دهی فلزات است.

** اصفهان قلب صنعت فولاد کشور است
مجری برگزاری این نمایشگاه در ادامه گفت: استان اصفهان با تولید بیش از 70 درصد ظرفیت متالورژی کشور از جایگاه ممتازی در سطح جهان برای سرمایه گذاری در صنعت فولاد ایران برخوردار است .
بندرچی افزود: در سال های اخیر نیز با ورود بخش خصوصی به این صنعت، این ظرفیت افزایش یافته بطوری که اصفهان به عنوان قلب فولاد کشور لقب گرفته است.
وی اضافه کرد: صنعت متالورژی از ابتدای ورودش به ایران دارای مزیت های نسبی استراتژیک بوده است.
مجری برگزاری دهمین نمایشگاه بین المللی متالورژی، فولاد، ریخته گری، ماشین آلات و صنایع وابسته اظهارکرد: به دلیل ویژگی های صنعت متالورژی و بویژه فولاد در استان اصفهان، برگزاری این نمایشگاه تاثیر بسزایی در توسعه و پیشرفت صنعت متالورژی کشور دارد.
وی بیان کرد: برگزاری این نمایشگاه، یکی از بهترین راهبردها برای ایجاد بازارهای جدید جهانی برای صنایع فولادی، ریخته گری و متالورژی کشور است.
خاطرنشان می شود؛ نمایشگاه بین المللی متالورژی، فولاد، ریخته گری، ماشین آلات و صنایع وابسته (Metalex 2016) در سال 95، با حضور 120 مشارکت کننده داخلی و خارجی در قالب 218 غرفه و مساحتی افزون بر هفت هزار مترمربع در اصفهان برگزار شد.
ت/ 7153 / 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.