به گزارش خبرنگار ایرنا، همیش لزلی شامگاه سه شنبه در آئین هفته فرهنگی استرالیا در کاشان بیان کرد: زبان، اشتراک های فرهنگی بین ملت ها را بیان می کند و ملت ها به وسیله هنر حرف می زنند و با فرهنگ، آداب و آئین های کشورهای دیگر آشنا می شوند.
وی مهمترین دستاورد هفته فرهنگی استرالیا در کاشان را آشنایی با فرهنگ بومی دو کشور عنوان کرد و افزود: امسال برای نخستین بار کار مشترکی بین هنرمندان ایرانی و استرالیایی در شهرستان کاشان برگزار شد که جا دارد از مردم ایران برای ایجاد این فرصت نزدیکی ملت ها قدردانی کنیم.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان نیز در این آئین گفت: مردم ایران میهمان نواز هستند اما رسانه های استکباری از ایران چهره بدی در جهان به نمایش گذاشتند و برخی تحت تاثیر القائات این رسانه ها قرار گرفتند.
مصطفی جوادی مقدم اضافه کرد: ایرانی ها در طول تاریخ اثبات کردند که انسان هایی با فرهنگ هستند و هیچ گاه در هیچ دوره ای از تاریخ آغازگر جنگ نبودند و تنها برای دفاع از خود وارد عمل شدند.
به گزارش ایرنا، کریستین بیگز همسر سفیر استرالیا، چهار نفر از هنرمندان موسیقی این کشور و کامادا رئیس مرکز اطلاع رسانی و مسئول فرهنگی سفارت ژاپن نیز در این آئین حضور داشتند.
گیتار محلی، دیجریدو، نقاشی، هتلداری، نقد فیلم و هفتمین جشنواره‌ فیلم‌های ایرانی به نمایش درآمده در استرالیا از جمله برنامه های برگزار شده در قالب این رویداد فرهنگی از 20 تا 25 اردیبهشت ماه به میزبانی خانه تاریخی عامری ها در کاشان بوده است.
این خانه تاریخی پیش تر نیز میزبان رویداد فرهنگی شب های ژاپن و فرانسه بود.
6136/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.