صلواتی در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا برجام را از ابعاد مختلف یک توافق خوب و نشانه ای بارز از توفیق دولت در عرصه مذاکرات بین المللی ارزیابی کرد و افزود: یکی از دستاوردهای مهم برجام این است که موجب شد تا با تصویب قطعنامه 2231 نه تنها ایران از ذیل فصل هفتم منشور ملل متحد خارج شود بلکه 6 قطعنامه سازمان ملل علیه ایران را لغو کرد و بهترین توافق در عرصه سیاست خارجی کشور است.
این فعال سیاسی ادوار قبل و بعد از انقلاب با اشاره به اینکه مواضع آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی در قضیه برجام مخالفت با این توافق بین المللی بوده است، افزود: برخی گروه ها نیز با هدف مخالفت با دولت، ناخواسته مواضعی همسو با این مخالفان برجام اتخاذ می کنند.
وی اضافه کرد: برخی گروه ها قصد دارند شخص رئیس جمهوری و دولت را زیر فشار قرار دهند اما باید بدانند که رئیس جمهوری با رای مستقیم مردم انتخاب شده است به همین دلیل این گروه ها و جریان ها به لحاظ قانونی و در عمل صلاحیت دخالت در امور اجرایی قوه مجریه از جمله سیاست خارجی را ندارند.
استاد بازنشسته دانشگاه اصفهان با اشاره به اینکه برخی افراد و گروه های سیاسی مخالف دولت با اقدام ها و رفتارهای خود قصد تضعیف دولت و دستاوردهای آن بویژه در عرصه دیپلماسی را دارند، تصریح کرد: این نوع رفتارها خیانت به نظام و ملت است و باید مواظب باشند ناخواسته در مسیر دشمنان ملت ایران از جمله ' ترامپ ها' قرار نگیرند.
فضل‌الله صلواتی (متولد 1317، اصفهان) تحلیل گر و فعال سیاسی دوران قبل و بعد از انقلاب اسلامی است.
وی یکی از نمایندگان اصفهان در دوره اول مجلس شورای اسلامی بود.
برنامه جامع اقدام مشترک یا برجام 23 تیر 1394 در وین اتریش بین ایران، اتحادیه اروپا و گروه 1+5 (شامل چین، فرانسه، روسیه، انگلیس، آمریکا و آلمان) منعقد شد.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که برجام را بدترین توافق و ناقص خوانده بود، سه شنبه هفته گذشته از آن خارج شد. سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان گفته اند که بدون آمریکا نیز در این توافق خواهند ماند و از شرکت های خود که با ایران همکاری بازرگانی دارند، در مقابل تحریم های آمریکا حمایت می کنند.
2093/ 6022 /
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.