به گزارش ایرنا، سردار ' مهدی معصوم بیگی ' روز سه شنبه در مراسم نمایش کشفیات قاچاق کالا و مواد مخدر ( عملیات مرصاد 2 ) در ستاد فرماندهی انتظامی استان اصفهان در جمع خبرنگاران افزود: این تجهیزات برای ارتقای حرفه ای پلیس در عملیات های مختلف به منظور نظارت بر رفتار و افزایش سرعت عملیات ها طراحی و تجهیز شده است.
وی اظهارکرد: این دوربین در مرحله اول بر روی لباس پلیس های عملیاتی نصب می شود و با ضبط عملکرد پلیس موجب استاندارد سازی رفتار ماموران می شود که تصاویر ضبط شده توسط آن در هنگام طرح شکایت از پلیس به عنوان یک سند حقیقی و آشکار عمل می کند.
فرمانده انتظامی استان اصفهان، همچنین به تجهیزات این وسیله اشاره کرد و افزود: استفاده آنلاین و آفلاین از ویژگی های این دوربین است.
وی همچنین از تجهیز پلیس استان اصفهان به دستگاه 'کوادکوپتر' خبر داد و افزود: این وسیله برای شناسایی مجرمان و قاچاقچیان در راه ها و مسیرهای صعب العبور کاربرد دارد.
'کوادکوپتر' که بعضا کوادرتور نیز نامیده می شود، نوعی پرنده چهار ملخه و یا ربات پرنده بدون سرنشین است که برای پرواز از چهارپره استفاده می کنند و دقیقا به همین دلیل کواد (به معنای عدد چهار) کوپتر نامیده می شوند.
سردار معصوم بیگی در ادامه به کشفیات پلیس استان اصفهان از ابتدای امسال تاکنون اشاره کرد و گفت: پلیس این استان از ابتدای امسال با سه راهبرد و 12 اولویت که مهمترین آن مقابله با قاچاق کالا و مواد مخدر می باشد وارد عمل شده است.
وی خاطرنشان کرد: بر این اساس طرحی با عنوان مرصاد 2 برای تحقق این سه راهبرد طراحی شده است که در حوزه قاچاق کالا با تجهیز حدود 80 تیم عملیاتی، افزون بر هشت میلیارد و 500 میلیون تومان کالا کشف و ضبط شد.
فرمانده انتظامی استان اصفهان افزود: در این راستا 42 خودروی سبک و سنگین توقیف و بیش از 70 نفر قاچاقچی دستگیر شدند.
وی همچنین به کشف 2 هزار و 500 کیلوگرم انواع مواد مخدر، شناسایی 9 گروه تهیه و توزیع مواد مخدر و دستگیری یک هزار قاچاقچی بزرگ، خُرد و معتاد در یک هفته اخیر اشاره کرد و گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون افزون بر 6 هزار و 500 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان اصفهان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، 2 و نیم برابر افزایش داشته است.
سردار معصوم بیگی یادآور شد: در حوزه قاچاق کالا نیز در مدت 2 ماهه گذشته پرونده‌های بالای 500میلیون تومان نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 50 درصد افزایش یافته است.
در این مراسم که در محوطه ستاد فرماندهی انتظامی استان اصفهان برگزار شد تعدادی از متهمان مرتبط با پرونده های کشفیات قاچاق کالا و مواد مخدر (عملیات مرصاد 2) نیز در محل حضور داشتند.
ت/6994 / 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.