به گزارش ایرنا، در بیانیه این تشکل سیاسی که روز سه شنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت آمده است: نقض عهد و خروج ایالات متحده آمریکا از توافقنامه بین المللی موسوم به برجام، موقعیت ویژه و مختصات جدیدی در عرصه سیاسی بین المللی به وجود آورده است و سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی، وحدت رویه حاکمیت و ارکان جمهوری اسلامی ایران را در مواجهه با این رخداد، امری لازم و حیاتی ارزیابی می کند.
سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی در ادامه مواضع دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری مبنی بر ادامه همکاری با سایر دول طرف قرار داد و مذاکره با ایشان در راستای حفاظت از دستاوردهای برجام برای جمهوری اسلامی ایران را اقدامی هوشمندانه و در راستای منافع و مصالح ملی ارزیابی و از آن حمایت کرده است.
این سازمان اضافه کرد: بدیهی است که رئیس جمهوری و وزیر امور خارجه بر اساس ساختار سیاسی و متن حقوقی قانون اساسی، در هماهنگی با سایر ارکان و نهادها و بر اساس اختیارات و وظایف مصرح در قانون اساسی در پیگیری منافع ملی وظیفه و اختیار بی بدیلی دارند.
در این بیانیه با اشاره به اینکه تنش زدایی و عبور از بحران های بین المللی و گسترش صلح و گفتگوی مسالمت آمیز با جهان یکی از برتری های گفتمان فاخر اصلاحات و دکتر حسن روحانی بود که یک سال پیش و در چنین روزهایی با دیگر مورد پذیرش ملت قرار گرفت، آمده است: اعتماد رهبری نظام به تیم سیاست خارجی و مخصوصا وزیر امور خارجه، مکمل قدرتمند و موثر رای ملت، در پشتیبانی از سرداران عرصه دیپلماسی است و باید این اعتماد را پاس داشت و به عنوان سرمایه ای ارزشمند برای عبور از بحران تلقی کرد.
در ادامه این بیانیه تاکید شده که حاکمیت جمهوری اسلامی و ملت شریف ایران برای عبور از وضعیت جدید، نیازمند تعمیق و گسترش اعتماد متقابل و پرهیز از شکاف و گسیختگی هستند و نمایش واقعی وحدت ملت و حاکمیت، باطل السحر نقشه های شوم کسانی است که تحریم و فشار را برای فاصله انداختن بین ملت و حاکمیت در دستور کار قرار داده اند.
سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی ایران اضافه کرد: این سازمان در همین راستا، گفتگو و آشتی ملی بر مبنای حفظ منافع کشور و میدان دادن به فعالان سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و طرفداران توسعه ملی را امری لازم ارزیابی می کند که می تواند بر شکاف ملت - حاکمیت فائق آید.
این سازمان، شکل گیری و استمرار برجام بدون همراهی تمام ارکان نظام را امکانپذیر ندانسته و افزود: از این رو همچنان که برجام تصمیم نظام بود، مواجهه با وضعیت بحران در برجام نیز نیازمند تصمیم گیری و همراهی تمام ارکان است و بهره برداری جناحی از وضعیت کنونی، یاس آفرینی در صف متحد ملت، القای شکست دولت در برجام همچون سمی مهلک برای وحدت ملی است که باید به شدت از آن پرهیز شود.
سازمان عدالت و آزای ایران اسلامی با دعوت از عقلای جریان های مختلف سیاسی به سیاست ورزی بر اساس منافع ملی و اصول عزت، حکمت و مصلحت، فعالان سیاسی و رسانه ای را به پرهیز از پراکندن تخم ناامیدی و تفرقه در صف ملت دعوت کرد و افزود: با توجه به موضع دشمنان منطقه ای کشور در تضعیف ایران و منافعش، مخصوصا ضدیت با برجام، لازم است که مدعیان دلسوزی برای نظام و رهبری، همداستان و همزبان با دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی ایران نشوند و یکپارچه از تصمیم نظام برای تداوم برجام و حفظ منافع ملی حمایت کنند.
این سازمان همچنین در آستانه یک سالگی دولت دوازدهم، رئیس جمهوری و دیگر اعضای دولت را به وفاداری به شعارهای انتخاباتی و مطالبات مردم یادآور شد.
سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی که تا سال ۱۳۷۸ با عنوان کانون همبستگی پیروان خط امام شناخته می‌شد، عنوان یکی از احزاب اصلاح ‌طلب در ایران است.
این حزب تنها حزب اصلاح طلب ایرانی است که مرکزیت آن در شهری غیر از تهران ( اصفهان ) واقع شده ‌است.
برنامه جامع اقدام مشترک یا برجام روز سه شنبه 23 تیر 1394 در وین اتریش بین ایران، اتحادیه اروپا و گروه 1+5 (شامل چین، فرانسه، روسیه، انگلیس، آمریکا و آلمان) منعقد شد.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که برجام را بدترین توافق و ناقص خوانده بود، سه شنبه هفته گذشته از آن خارج شد. سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان گفته اند که بدون آمریکا نیز در این توافق خواهند ماند و از شرکت های خود که با ایران همکاری بازرگانی دارند، در مقابل تحریم های آمریکا حمایت می کنند.
2093/ 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.