به گزارش ایرنا، این محصولات شامل دستگاه لایه نشانی پوشش های فوق سخت به روش ' پی وی دی ' ( PVD) ، دستگاه شبیه ساز پرواز چیتا و نانو پودر اکسید ایتریم است که در صنایع مختلف کاربرد دارد.
دستگاه لایه نشانی پوشش های فوق سخت به روش ' پی وی دی ' ( PVD) عمر محصولات صنعتی که از لایه پوششی پی وی دی استفاده می کنند را تا 30 درصد افزایش می دهد و با یک شرکت خارجی برای فروش این محصول مذاکره شده است.
دستگاه شبیه ساز چیتا نیز دارای یک اتاقک با امکان دوران 360 درجه است که در صنعت بازی های رایانه ای و سرگرمی کاربرد دارد.
نانو پودر اکسید ایتریم نیز در ساخت لیزر، سرامیک های شفاف و صنایع رنگ، نسوزها و تولید آهن و فولاد کاربرد دارد.
شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان یک سازمان مستقل با هدف توسعه مبتنی بر دانایی از طریق ایجاد مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری در اصفهان، قطب اقتصادی و صنعتی ایران شکل گرفته است.
این سازمان به عنوان اولین سازمان موسس مراکز رشد و پارک های علم و فناوری در کشور، تلاش می‌کند تا با ایجاد بستری مناسب برای توسعه فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان، زمینه لازم را برای تجاری‌سازی دستاوردهای آن ها و جذب سرمایه گذاری‌های داخلی و خارجی فراهم آورد.
اعضای هیات موسس این شهرک در سال 1372 تعیین شدند و نخستین مرکز رشد فناوری آن سال 79 و نخستین پارک علم و فناوری سال 82 راه اندازی شد.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به همراه وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری صبح سه شنبه به منظور افتتاح چند طرح دانشگاهی، دیدار با مسئولان استان و دانشگاه های اصفهان و مدیران شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان همچنین حضور در مراسم چهلمین سال تاسیس دانشگاه صنعتی اصفهان وارد این شهر شد.
7153/ 3011 / 2093 / 1339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.