به گزارش ایرنا، 'محمدباقر نوبخت' روز سه شنبه در جریان گشایش پارک علم و فناوری ابوریحان اصفهان در جمع خبرنگاران افزود: 73 هزار و 400 میلیارد تومان منابع مالی برای ایجاد این تعداد شغل در نظر گرفته شده است.
وی اضافه کرد: ایجاد این فرصت های شغلی در جلسه ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی اصفهان نیز مطرح شد و مسئولان این استان برای استفاده از این منابع باید اقدام کنند.
وی اضافه کرد: شرکت های دانش بنیان نیز می توانند با توجه به برنامه ها و محصولات خود، سهمی از این بودجه داشته باشند که لازم است مسئولان استان برای آن برنامه ریزی کنند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین هدف اصلی سیاست های اقتصاد مقاومتی را دنبال کردن رشد مستمر و پویای 8 درصدی اقتصاد کشور بیان کرد و افزود: این رشد فقط با سرمایه گذاری تسریع نمی شود بلکه رویکردهای مورد نظر رهبر معظم انقلاب مانند اقتصاد دانش بنیان بودن، مردمی بودن و عدالت محور نیز مورد نیاز است.
وی با اشاره به فعالیت حدود 500 شرکت دانش بنیان در شهرکت علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: این شرکت ها بخشی از توانایی های ملی خود را عرضه کرده اند و محصولات آنها در عرصه جهانی قابل رقابت است.
نوبخت با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان می توانند محصولات با کیفیت، ارزانتر و قابل رقابت با کالاهای خارجی تولید کنند، تاکید کرد: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان محل پرورش این شرکت ها و واحدی برای مبارزه با قاچاق کالاست.
وی با بیان اینکه یک مُدل با انگیزه سامان بخشی به بازار ارز طراحی کرده ایم، گفت: هر کس بخواهد کالایی را وارد کند می تواند از طریق ثبت سفارش از مزایای ارز چهار هزار و 200 تومانی برای دریافت دلار برخوردار شود.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: سیاست دولت در اجرای این مدل، حمایت از کالای داخلی است.
پارک فناوری ابوریحان اصفهان امروز با حضور معاون رئیس جمهوری و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افتتاح شد.
این پارک در زمینی به مساحت 20 هزار مترمربع و با زیربنای 14 هزار متر مربع با اعتبار 180 میلیارد ریال در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان احداث شده است.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به همراه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به منظور افتتاح چند طرح دانشگاهی، دیدار با مسئولان استان، دانشگاه ها و مدیران شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و همچنین حضور در مراسم چهلمین سال تاسیس دانشگاه صنعتی اصفهان، روز سه شنبه وارد این شهر شد.

3011 /6027/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.