به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر سیدعلی صدرالسادات روز پنجشنبه در همایش مدیران دفاتر فنی این وزارتخانه «تامین منابع مالی و مدیریت دارایی ها» در دانشگاه علوم پزشکی کاشان افزود : بودجه این وزارتخانه 2 هزار و 500 میلیارد تومان است اما دارایی ها به اموال فیزیکی محدود نیست.
وی افزود: منابع غیرمالی، انسانی، دانش و مهارت (دارایی های غیرمشهود) نیز جزء دارایی های این وزارتخانه محسوب می شود و بهره وری بیشتر از تجهیزات و دارایی های ثابت مانند اموال و مستغلات از جمله مهمترین هدف های تامین منابع مالی و مدیریت دارایی است.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر بهداشت خواستار نگاه ساختاری به دارایی های این وزارتخانه شد و اضافه کرد: پیاده کردن تفکر دولتی پیگیری نمی شود و برای مدیریت دارایی ها سه برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در دست اجراست که در برنامه کوتاه مدت مدیریت بهره وری و کنترل برای پایش دارایی انجام می شود.
او گفت: در برنامه میان مدت نیز موضوع مدیریت نگهداری دارایی ها، بهینه سازی آنها و همچنین توازن بین تعداد ارزیابی ها و جلوگیری از خرابی تجهیزات و کاهش هزینه ها اجرا خواهد شد.
صدرالسادات افزود: برای مدیریت دارایی های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بلند مدت نیز تبدیل آنها به ثروت عمومی و نیازمندی های جدید در دستور کار قرارگرفته است.
وی در ادامه فراهم کردن استقرار حسابداری تعهدی با قیمت تمام شده واقعی برای تمام خدمات ارائه شده در وزارتخانه و استقرار سیستم های نگهداری در حوزه سلامت را از جمله راهکارهای اجرای سه برنامه مدیریت دارایی های این وزارتخانه عنوان کرد.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر بهداشت همچنین بر راه اندازی صندوق توسعه زمین و مسکن در این وزارتخانه تاکید کرد و گفت: این ساختارمی تواند در قالب هیات امنایی و به صورت غیردولتی اداره شود تا مقررات عمومی حاکم بر آن قابل انعطاف باشد.
همایش مسئولان دفترهای فنی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور با عنوان «تامین منابع مالی و مدیریت دارایی ها» با محورهای مدیریت منابع، حسابداری تعهدی، ارزش گذاری دارایی ها و مدیریت نتیجه محور به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شد.
کاشان در 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
6136/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.