به گزارش خبرنگار ایرنا، حمیدرضا تاملی شامگاه شنبه در جلسه کارگروه اشتغال اردستان گفت: نگرانی در رابطه با سقف اعتبارات اشتغالزایی سال 1397 نیز وجود ندارد و بحث اشتغال باید با استفاده از همه ظرفیت ها در دستور کار همه دستگاه های اجرایی این شهرستان قرار گیرد.
وی افزود: بحث اشتغال در دستگاه های اداری اردستان منتفی است و باید با تهیه نقشه راه، استفاده از سند آمایش، ظرفیت دانشگاه ها، محدود کردن اشتغال افراد بیگانه و بهره گرفتن از طرح های دانش بنیان زمینه جذب بیکاران بومی و دانش آموخته را فراهم ساخت.
فرماندار اردستان عنوان کرد: افزایش طلاق، نبود اشتغال فراگیر، بیکاری دانش آموختگان دانشگاهی و کمبود جمعیت تهدیدی برای این شهرستان محسوب می شود و در این میان کارگروه اشتغال مقدس ترین جلسه است چرا که با اشتغال بسیاری از آسیب ها برطرف خواهد شد.
او اضافه کرد: بیکاری ویروسی ویرانگر است و در این میان نداشتن آمار و اطلاعات دقیق از تعداد بیکاران اردستان پذیرفتنی نیست و باید اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی به سرعت در این زمینه اقدام کند.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردستان نیز با اشاره به برگزاری 14 جلسه با 32 مصوبه در سال گذشته گفت: 100 درصد سهمیه اشتغال این شهرستان به میزان یک هزار و 455 نفر محقق و در سامانه رصد ثبت شده است.
جمشید عامری افزود: سهمیه طرح مهارت آموزی نیز 97 نفر بود که 142 نفر موفق به گذراندن این طرح شده و سهمیه طرح کارورزی 44 نفر در نظر گرفته شده بود که 15 نفر قرارداد بستند.
وی سهمیه طرح کارورزی سال جاری را 62 نفر اعلام و بیان کرد: تعداد 816 نفر دانش آموخته جویای کار در شهرستان اردستان وجود دارد که 60 درصد بیکاران منطقه را به خود اختصاص دادند.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردستان در ادامه نیز نرخ بیکاری در این شهرستان را 9.7 درصد اعلام کرد.
اردستان با جمعیت افزون بر 42 هزار نفر در فاصله 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.
7431/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.