به گزارش ایرنا، روابط عمومی دانشگاه اصفهان روز دوشنبه به نقل از دکتر ' هوشنگ طالبی ' اضافه کرد: باتوجه به صنعتی بودن اصفهان بویژه وجود صنعت پتروشیمی و پالایشگاه ، این دانشگاه در صدد است که در ارائه خدمات علمی پژوهشی به واحدهای صنعتی موجود مشارکت کند.
وی که در مراسم افتتاحیه دهمین کنگره و نمایشگاه بین المللی مهندسی شیمی در دانشگاه اصفهان سخن می گفت، افزود: باتوجه به گستردگی حضور و تاثیرگذاری اقتصادی دانش مهندسی شیمی در صنایع کشور لازم است که دانشگاه ها علاوه بر به کارگیری متخصصان توانمند به روزآمدی شیوه های نوین و کارآمد در آموزش دانشجویان اهتمام ورزند و شعار تربیت دانشجوی خلاق و کارآفرین را مورد توجه قرار دهند.
وی تصریح کرد: دانشگاه اصفهان به عنوان یکی از بزرگترین دانشگاه های جامع کشور از ظرفیت قابل توجهی در این زمینه برخوردار است و امید دارد که با تکیه بر توان اعضای هیات علمی و تقویت مراوده های ملی و بین المللی در این راستا گام های موثری بردارد.
طالبی با اشاره به برگزاری کنگره بین المللی مهندسی شیمی در دانشگاه اصفهان گفت: برگزاری این رویداد علمی، زمینه ساز افزایش مراوده های آموزشی و پژوهشی بین دانشگاه و صنایع کشور در بعد ملی و بین المللی است.
رییس دانشگاه اصفهان افزود: در این کنگره حدود 400 پژوهشگر داخلی و بیش از 15 متخصص خارجی از جمله رئیس انجمن جهانی مهندسی شیمی حضور دارند.
وی با اشاره به ظرفیت گروه مهندسی شیمی دانشگاه اصفهان بیان کرد: هرچند این گروه با قدمت 20 ساله در مقایسه با سایر دانشکده ها از سابقه کمتری برخوردار است ولی توانسته با رعایت استانداردهای آموزشی و پایبندی بر موضوع حفظ و ارتقای کیفیت، دانش آموختگان کارآمدی را تربیت کند.
به گزارش ایرنا، دهمین کنگره بین المللی مهندسی شیمی با هدف گردهمایی محققان ایرانی و بین المللی از دانشگاه ها و صنایع مختلف برای ارائه و تبادل یافته های علمی و پیشرفت های اخیر از یکشنبه شب در دانشگاه اصفهان آغاز شد و به مدت دو روز ادامه می یابد.
این کنگره دارای 17 محور اصلی است که از میان آنها می توان به ترمودینامیک، فرآیندهای جداسازی، مدل سازی و شبیه سازی، دینامیک سیالات محاسباتی، مهندسی فرایند و کنترل، صنایع غذایی و دارویی، فناوری نانو، علوم و تکنولوژی پلیمر، نفت و مخزن مهندسی، فناوری پایدار و سبز و مهندسی محیط زیست و ایمنی اشاره کرد.
مهندسی شیمی (Chemical engineering) شاخه‌ای از علوم مهندسی می باشد که با طراحی، ساخت و بهره‌برداری از فرایندها و کارخانجات مرتبط با صنایع شیمیایی درگیر است.
ت/3011 / 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.