اطلس، مجموعه ای از نقشه هاست که بر اساس بررسی و پایش آمار و تحولات سال های اخیر در حوزه های سرزمین، جمعیت و مهاجرت، آموزش، اشتغال و فعالیت، مسکن، حمل و نقل، شهرسازی و کیفیت زندگی تهیه می شود.
' محمد رضا لعلی ' روز یکشنبه در گفتگو با ایرنا افزود: این اطلس های آماری با استفاده از نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395 در زمینه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و جمعیتی تهیه می شود.
وی با بیان اینکه در اطلس آماری و جغرافیایی هر منطقه شهری یا روستایی می توان وضعیت شاخص های مختلف را بر روی نقشه دید، بیان کرد: همه شاخص های آماری در این اطلس درجه بندی می شود و امکان مقایسه مناطق مختلف با یکدیگر وجود دارد.
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اصفهان گفت: اطلس آماری و جغرافیایی برای تصمیم گیری و برنامه ریزی شهری یا روستایی و جانمایی و سیاستگذاری در بخش های مختلف
به مسئولان هر منطقه کمک می کند.
لعلی با بیان اینکه کار تهیه اطلس آماری شهرستان های استان توسط معاونت آمار و اطلاعات سازمان برنامه ریزی و مدیریت اصفهان و با اعلام نیاز مسئولان شهرستان ها از جمله فرمانداران و شهرداران تهیه می شود، افزود: هدف از تهیه این اطلس، اشاعه فرهنگ آماری در سطح مدیریت و همچنین خانوارهاست.
وی خاطرنشان کرد: نتایج سرشماری سال 95 حاوی حجم گسترده ای از اطلاعات است که می توان از آنها برای برنامه ریزی و تصمیم گیری استفاده کرد.
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اصفهان اضافه کرد: برای تهیه اطلس آماری تا کنون با مسئولان شهرستان های کاشان و خمینی شهر مذاکره شده و این سازمان آماده همکاری با سایر شهرستان ها است.
بر اساس نتایج سرشماری نفوس و مسکن 95، جمعیت استان اصفهان پنج میلیون و 120 هزار و 850 نفر در 24 شهرستان است که سهمی حدود 6.41 درصد از جمعیت کشور را به خود اختصاص داده است.
از جمعیت استان اصفهان حدود 2 میلیون و 600 هزار مرد (51 درصد) و 2 میلیون و 520 هزار زن (49 درصد) هستند.
ت/3011 / 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.