به گزارش خبرنگار ایرنا، منصور شیشه فروش شامگاه شنبه در نشست مشترک شورای مدیریت بحران شهرستان های کاشان و آران و بیدگل بیان کرد: بیشتر بارندگی ها در کاشان، آران و بیدگل، اردستان، خور و بیابانک، نائین و نطنز بود.
وی افزود: بارش ها منجر به آب گرفتگی برخی واحدهای مسکونی، تخریب زمین های کشاورزی، سیل بندها، معابر شهری و برخی تاسیسات زیربنایی همچنین 30 دهنه پل و جاده های ارتباطی در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل شده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به خسارت نزدیک به 700 میلیارد ریالی سیل ناشی از بارش های هفته گذشته بیان کرد: بیشتر آسیب ها مربوط به زمین های کشاورزی، جاده ای و ارتباطی است و مسئولان در حال بررسی و جمع بندی نهایی هستند.
او اضافه کرد: بارندگی های شدید هفته گذشته همچنین منجر به طغیان رودخانه های فصلی از جمله رودخانه گازرگاه کاشان و وارد آمدن خسارت های فراوانی در این منطقه شد.
شیشه فروش عنوان کرد: 14 کیلومتر از مسیر رودخانه های فعال منطقه جوشقان، کامو و برزک از توابع شهرستان کاشان در 2 سال گذشته با 15 میلیارد ریال اعتبار و همیاری مردم با ایجاد بندهای آبخیزداری ساماندهی شد که این امر منجر به کاهش خسارت های ناشی از سیل در این نقاط شده است.
معاون استاندار و فرماندار ویژه کاشان نیز در ادامه با تاکید بر لزوم اجرای مصوبه های شورای مدیریت بحران این شهرستان گفت: مصوبه های پیشین شورا باید بررسی و مسئولان در برابر مصوبه های اجرا نشده، پاسخگو باشند تا کوتاهی ها مشخص و تعیین درصد شود.
حمیدرضا مومنیان افزود: مدیران باید بکوشند تا براورد خسارت های سیل در حوزه های مسکن، مرتع و راه های ارتباطی به صورت واقعی تعیین شود.
وی در ادامه خواستار برگزاری نشست های مشترک مدیریت بحران شهرستان های کاشان و آران و بیدگل برای ساماندهی و اجرای شبکه جامع کنترل، انتقال و مهار روان آب های ناشی از سیل در بالادست کاشان و پائین دست آران و بیدگل شد.
فرماندار کاشان بیان کرد: این شبکه باید به گونه ای جامع طراحی شود تا بتواند بیشترین حجم آب را در هنگام وقوع سیل کنترل و هدایت کند.
عضو شورای اسلامی شهر کاشان نیز در این جلسه گفت: سالانه میلیاردها ریال هزینه تعریض پل ها، دیواره سازی و لایروبی رودخانه ها می شود اما همچنان شاهد خسارت های ورود سیل به شهرها هستیم.
حسینعلی وکیل افزود: 6 رودخانه در این منطقه وجود دارد که می تواند شهر را تهدید کند و تنها راه جلوگیری از جاری شدن سیل طرح های آبخوان داری است.
وی عنوان کرد: ایجاد آبخوان در زمین های بالادست کاشان می تواند از بارش های باران با نفوذ در سفره های زیرزمینی بهره گیری و از خسارت های سیل نیز جلوگیری کند.
6136/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.