به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام حسن دهشیری روز سه شنبه در آئین گرامیداشت مقام معلم و میلاد حضرت امام زمان (عج) در دانشگاه پیام نور اردستان بیان کرد: برخی به وجود حضرت ولی عصر (عج) اعتقادی ندارند اما تا زمان ظهور حضرتش از 27 حرف جهان علم تنها 2 حرف تفسیر می شود و با ظهور ایشان 25حرف باقیمانده تفسیر خواهد شد.
وی افزود: افتخار مسلمانان برخورداری از پیشینه فرهنگی پربار و الگوبرداری از آن در جهت بهتر شدن جامعه است و در کنار آن به انتظار کسی نشسته ایم که حکومت اسلامی را در جهان گسترش خواهد داد.
امام جمعه اردستان بیان کرد: استادان و آموزگاران با در دست داشتن چراغ هدایت در این میان گسترش دهنده دانش و دانایی در جامعه هستند که باید از تلاش های آنان قدردانی شود.
او همچنین در آئین افتتاح بنیاد فرهنگی حضرت مهدی (عج) در اردستان گفت: دشمنان اسلام و تشیع با استفاده از امکانات رسانه ای، تبلیغاتی از جمله راه اندازی پایگاه های اینترنتی سراسر کفر برای ایجاد شبهه و انحراف در اندیشه و عقیده مردم به ویژه نسل جوان تلاش می کنند که این مرکز فرهنگی می تواند در ترویج فرهنگ مهدویت و پاسخگویی به شبهه ها وارد عمل شود.
حجت الاسلام دهشیری اضافه کرد: راه اندازی چنین مرکزهایی می تواند با برنامه ریزی، آموزش و پاسخگویی مناسب توطئه ها را خنثی کند اما شناخت امام زمان (عج) بسیار مهم می باشد چرا که در این دوران مدعیان مهدویت زیاد است.
وی با انتقاد از برگزاری برخی آئین ها در نیمه شعبان گفت: بنیادهایی از این دست می توانند با فرهنگ سازی به رویارویی با ناهنجاری ها بپردازند چرا که امروز بیشترین نیاز جامعه ترویج فرهنگ انتظار و زمینه سازی برای ظهور آن حضرت می باشد.
نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این آئین بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران در زمینه های دینی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی پیشرفت های زیادی داشته و در جهت تقویت اسلام نیز گام بر می دارد.
حجت الاسلام سید صادق طباطبائی نژاد عنوان کرد: با برخورداری از عنایت امام زمان (عج)، پیروی از نایب بر حق ایشان حضرت آیت الله خامنه ای و بنیانگذار جمهوری اسلامی امام راحل توانستیم اسلام ناب محمدی و تشییع را به جهانیان عرضه کنیم و منتظر واقعی کسی است که برای تقویت این نظام دینی تلاش کند.
وی وظیفه بنیادهای فرهنگی از این دست را فرهنگ سازی و گسترش فرهنگ مهدویت و پاسخگویی به شبهه های مطرح در جامعه عنوان کرد و از قشرهای مختلف مردم خواست از این ظرفیت جهت بالا بردن دانش دینی خود استفاده کنند.
امام جمعه اردستان در پایان این آئین حکم انتصاب حجت الاسلام مجید صابری را به عنوان مسئول بنیاد فرهنگی حضرت مهدی (عج) اعطا کرد.
اردستان با جمعیت افزون بر 42 هزار نفر در فاصله 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.
7431/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.