به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سردار مهدی معصوم بیگی اظهار داشت: در پی شکایت 140 نفر از شهروندان یکی از شهرستان های استان اصفهان مبنی بر اینکه فردی با وعده پرداخت سود کلان اقدام به جذب سرمایه های آنان کرده و متواری شده است، موضوع تعقیب و دستگیری این کلاهبردار در دستور کار ماموران فرماندهی انتظامی آن شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد، متهم که متصدی رستوران بوده با بیان اینکه قصد تاسیس شرکت بزرگ تولید مواد غذایی را دارد و به کسانی که در این پروژه مشارکت کنند، سود 40 درصد خواهد داد اقدام به جذب سرمایه های مردم کرده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه متهم از سرمایه گذاران یک تا 100 میلیارد ریال دریافت کرده بود، عنوان داشت: وقتی متهم چند ماه سود خوبی به سرمایه گذاران پرداخت کرد و فعالیت رستوران خود را نیز توسعه داد، همین عامل باعث شد تا تعداد زیادی فریب خورده و سرمایه های خود را دراختیار او قرار دهند اما این کلاهبردار پس از مدتی، رستوران و دفتر کار خود را تعطیل و متواری می شود که این عامل سرگردانی و تجمع مکرر سپرده گذاران در مقابل دفتر کار و رستوران متهم را به همراه داشت.

سردار معصوم بیگی تصریح کرد: سرانجام با تلاش شبانه روزی و اقدامات ویژه و تخصصی ماموران پلیس، مخفیگاه متهم شناسایی و باهماهنگی مقام قضائی طی عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان رقم کلاهبرداری صورت گرفته توسط متهم را 130 میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: وی در تحقیقات صورت گرفته با اقرار به جرم خود انگیزه اش از این کار را کلاهبرداری و سوء استفاده از مردم برای کسب درآمد عنوان کرد.

این مقام ارشد انتظامی استان اصفهان در پایان نسبت به وعده پرداخت سودهای کلان به مردم هشدار داد و گفت: پشت پرده وعده پرداخت این گونه سودهای خارج از عرف و قانون که از سوی برخی افراد و مؤسسات، بدون داشتن مجوز از مراجع قانونی مطرح می شود چیزی جز کلاهبرداری نیست و مردم نباید با شنیدن چنین تبلیغاتی فریب خورده و سرمایه های خود را به راحتی در اختیار آنان بگذارند.

سردار معصوم بیگی با بیان اینکه مردم باید قبل از هر گونه سپرده گذاری نسبت به اعتبار فرد و مؤسسه تحقیق کنند خاطر نشان کرد: پلیس با جدیت و قاطعیت موضوع جذب سرمایه های مردم توسط افراد و مؤسسات غیر مجاز را دنبال می کند و با رصد این گونه فعالیت ها برخورد های قانونی را با آنان انجام خواهد داد و در این خصوص از شهروندان نیز می خواهیم که چنانچه با مواردی از این دست مواجه شدند حتماً قبل از انجام هر اقدامی موضوع را از طریق شماره تماس 110 با پلیس در میان بگذارند تا اقدامات بعدی انجام و جلوی این گونه سوء استفاده ها گرفته شود.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 912629
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.