به گزارش خبرنگار ایرنا، داریوش مرادی دوشنبه در جلسه شورای ترافیک و حمل و نقل اردستان گفت: عبور تریلرهای حمل سنگ معادن از جاده های روستایی با ظرفیت بیش از حد استاندارد در کنار تخریب آسفالت و زیرسازی، به پل ها نیز آسیب جدی وارد کرده است.
وی افزود: جاده روستاهای عباس آباد، کمشچه و فسخود در دهستان علیا به دلیل تردد روزانه بیش از 115 دستگاه تریلر حامل سنگ معادن با وزن نزدیک به 52 تن موجب خسارت هایی شده است.
سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای اردستان بیان کرد: درخواستی از اداره کل برای نصب باسکول بین راهی در محدوده کارخانه سیمان اردستان شد و در این زمینه قول مساعد دادند که با راه اندازی آن از حمل بار بیش از ظرفیت تریلرها جلوگیری خواهد شد.
فرماندار اردستان نیز در این جلسه بر استقرار پلیس راه در مسیر اردستان- اصفهان تاکید کرد و گفت: باید با خودروهای حامل بار اضافی برخورد قانونی صورت گیرد.
علیرضا غیور بیان کرد: شورای بخش مرکزی می تواند بر اساس مقررات نسبت به دریافت عوارض از این گونه وسائل نقلیه که موجب تخریب جاده های روستایی می شوند، اقدام و درآمد آن را به تعمیر و نگهداری جاده ها اختصاص دهند.
وی در ادامه افزود: با توجه به پیش بینی پرداخت تسهیلات به مالکان اتوبوس ها و مینی بوس های فرسوده جهت نوسازی ناوگان، این افراد باید برای تعویض خودروهای خود اقدام کنند، در غیر این صورت از تردد آنها جلوگیری خواهد شد.
اردستان با جمعیت افزون بر 42 هزار نفر در فاصله 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع می باشد.
7431/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.