به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی حدادیان روز دوشنبه به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم به خبرنگاران بیان کرد: کمبود نیروی انسانی آموزش و پرورش کاشان شامل آموزگاران و خدمتگزاران زن و مرد در دوره های مختلف تحصیلی و با احتساب 160 نفر از فرهنگیانی می باشد که امسال به افتخار بازنشستگی نائل می شوند.
وی افزود: راه های تامین نیروی انسانی در آموزش و پرورش از طریق حق التدریس، خرید خدمات و یا جذب سرباز معلم می باشد اما این مهم در گرو تامین بودجه است.
سرپرست آموزش و پرورش کاشان اضافه کرد: بیش از 100 نفر سال گذشته در دانشگاه فرهنگیان جذب این مجموعه شدند و این مهم کمک زیادی برای جبران کمبود آموزگار بود.
او با اشاره به احتمال بهره گیری از خرید خدمات نیروی انسانی در دوره اول و دوم متوسطه گفت: یکی از علت های کمبود نیرو سه پایه ای شدن هنرستان هاست که هنرآموزان بیشتری را به آموزش و پرورش تحمیل کرده است.
حدادیان در ادامه با اشاره به فعالیت بیش از 300 واحد آموزشی در شهرستان کاشان تصریح کرد که 30 درصد آنها تخریبی هستند.
وی با قدردانی از فعالیت های خیرین مدرسه ساز در کاشان بیان کرد: 70 درصد مدرسه های جدید این شهرستان از سوی افراد نیکوکار ساخته شده اما همچنان برای رفع نیازهای آموزشی همچنان نیاز به مشارکت آنها در این کار نیک احساس می شود.
به گفته حدادیان 32 هزار نفر دانش آموز دوره ابتدایی، 13 هزار دانش آموز دوره متوسطه اول و 9 هزار و 500 نفر دانش آموز دوره متوسطه دوم در شهرستان کاشان به تحصیل اشتغال دارند.
کاشان با جمعیت افزون بر 365 هزار نفر در فاصله 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
6136/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.