سید جواد ساداتی نژاد روز دوشنبه در آستانه روز معلم به خبرنگار ایرنا بیان کرد: برخی مشکلات آموزش و پرورش نشات گرفته از محدودیت های مالی می باشد زیرا این وزارتخانه همواره از کمبود منابع مالی در رنج بوده است.
وی افزود: جمعیت این وزارتخانه به دلیل شمول بخش قابل توجهی از جامعه، نگاه هزینه ای مسئولان دست اندرکار تقسیم اعتبارها را به همراه داشته در حالی که آموزش و پرورش یکی از مولفه های مهم توسعه یافتگی کشورها به شمار می رود.
نماینده کاشان و آران و بیدگل و عضو کمیسیون آموزش مجلس اضافه کرد: نقش اساسی و پایه ای این وزارتخانه بر هیچ کس پوشیده نیست زیرا مدیران آینده کشور در این وزارتخانه تربیت می شوند اما باید اعتبارها متناسب با این ماموریت به آموزش و پرورش تخصیص یابد.
او در ادامه بیان کرد: بخش دیگری از مشکلات آموزش و پرورش به ارتباط ها، تعامل ها و تلاش های این وزارتخانه در زمینه جذب اعتبارها بازمی گردد.
ساداتی نژاد تامین نیروی انسانی را از دیگر مشکلات آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: نزدیک به 250 هزار نفر از آموزگاران در سال های پیش رو از این وزارتخانه بازنشسته می شوند که برای جایگزینی آنها با مشکل رو به رو خواهد شد.
وی همچنین جذب کارکنان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سواد آموزی را از دیگر مشکلات این وزارتخانه برشمرد و افزود: گرچه طرحی در این زمینه به مجلس ارائه شد اما تا کنون به جمع بندی نهایی نرسیده است.
به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین آمارها بیش از یک میلیون نفر تعداد آموزگاران و کارکنان آموزش و پرورش و جمعیت دانش آموزی کشور افزون بر 13 میلیون و 500 هزار نفر اعلام شده است.
6136/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.