به گزارش ایرنا، ' محمد جواد احمدی ' عصر یکشنبه در آستانه فرارسیدن روز معلم در پیامی افزود: در سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری، معلمی که قربانی آرمان های والایش شد نام معلم حلول کرد تاجان های مشتاق آگاهی و روشنایی از وجود پاک او بال و پر بگیرند.
وی اظهارکرد: همه کسانی که پیشگاه معلم را تجربه کرده باشند خوب می دانند که زیبایی متن هستی، تماشاگهی است که معلمان در طول دوره های گوناگون تاریخ آن را به ما هدیه کرده اند.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش اصفهان افزود: معلمان، آنانی هستند که با همت و رنجشان سالها علیه جور خدایان گنج شوریده اند و گوش جان به زمزمه رود حقیقت سپرده اند، همان حقیقتی که شب را روشن و اقیانوس را بیدار می کند.
وی در این پیام، تقارن روز بزرگداشت مقام معلم را با روز میلاد خجسته حضرت صاحب الزمان (عج) بسیار میمون و مبارک دانست و گفت: این تقارن ما را بر آن می دارد تا بیشتر با فلسفه ظهور در آمیزیم و تأمل کنیم که نقش معلمان در رستاخیز رشد عقول که از جلوه های ناب ظهور است و همچنین محو ریشه های استضعاف چیست؟.
احمدی در این پیام خطاب به معلمان استان افزود: تردید نداشته باشید که چراغ معجزه فردا در دستان بلند شماست و پردازش جامعه آینده را شما ماهرانه بر عهده دارید.
استاد و معلم شهید آیت الله مرتضی مطهری، شامگاه 11 اردیبهشت 1358هدف گلوله یکی از افراد گروه فرقان قرار گرفت و پس از انتقال به بیمارستان طرفه تهران درگذشت، به همین مناسبت 12 اردیبهشت به عنوان 'روز معلم ' نامگذاری شد.
هم اکنون دستگاه تعلیم و تربیت استان اصفهان متشکل از 850 هزار دانش‌ آموز، بیش از 50 هزار معلم شاغل و 30 هزار بازنشسته و بیش از پنج هزار مدرسه است.
ت/6994 / 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.