به گزارش ایرنا، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اصفهان با اشاره به مشکل جدی آب گفت: اگر هر فردی یک لیتر آب صرفه جویی کند در مجموع 80 میلیون لیتر در کشور صرفه جویی می شود.
وی خاطر نشان کرد: در خصوص مساله آب هم مسئولان و هم کشاورزان و مردم همه باید رعایت کنند و کشاورزان نیز بدانند کمبود آب فقط مشکل آنها نیست بلکه آب شرب مردم هم بسیار کم است.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان همچنین بر ضرورت خرید کالای ایرانی تاکید کرد و افزود: اگر کالایی در داخل تولید شود و دیگران از خارج وارد کنند مصداق بارز خیانت به کشور است.
وی با اشاره به بمباران یک مجلس عروسی در یمن توسط عربستان سعودی، اظهار کرد: کشورهایی که از استکبار حمایت کنند، همانند آنها چنین جنایتکارانی می شوند که حتی در ماه حرام، با پول مسلمانان، مسلمانان مظلوم را به خاک و خون می کشند.
امام جمعه اصفهان با تبریک سالروز ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان، گفت: الگوی جوانان ما باید حضرت علی اکبر (ع) باشد که ترس او فقط خارج از مسیر حق و حقیقت بود.
وی اظهار کرد: امروز دشمن تلاش می کند این روحیه را از جوانان ما بگیرد و آنها ترسی از دین و قیامت خود نداشته باشند و لاابالی پرورش یابند.
امام جمعه اصفهان افزود: این همان مسیر است که دشمن برای فتح اندلس در پیش گرفت و پس از اینکه متوجه شد نمی تواند بر مسلمانان غلبه پیدا کند، اسباب فساد را در کشورهای اسلامی فراهم کرد و سپس جوانان را به سمت فساد کشاند و بعد به مسلمانان حمله کرد و پیروز شد.
وی با اشاره به روز شهادت آیت الله مطهری و روز معلم، گفت: معلمان ما نیز باید به گونه ای نسل جدید را تربیت کنند که ترس و طمع نداشته باشند و متدین و مومن و پادررکاب برای دفاع از اسلام پرورش یابند.
آیت الله طباطبایی نژاد اظهار کرد: مقام معلم از یک قاضی نیز بالاتر است زیرا تربیت به دست اوست و اگر فردی فاسد یا صالح تحویل جامعه دهد، می تواند تاثیر بزرگی در فساد یا اصلاح جامعه داشته باشد.
وی همچنین در خصوص روز کارگر گفت: کارگری یک افتخار است و در روایات اسلامی برای کسی که در راه کسب روزی حلال برای تامین خانواده است تلاش کند، ثواب مجاهد فی سبیل الله ذکر شده است.
عضو خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: البته کارگران و کارمندان در جامعه اسلامی باید مراقب باشند زمانی که در محل کار خود هستند تمام هم و غمشان انجام درست کار و خدمت باشد زیرا این زمانی است که اجرت آن را گرفته اند تا به جامعه خدمت کنند.
وی با اشاره به سالروز ولادت حضرت ولی عصر (عج) خاطر نشان کرد: منتظر بودن برای امام زمان (عج) به این معنا است که خود را برای قیام ایشان آماده کنیم.
امام جمعه اصفهان با اشاره به نامگذاری این روز به عنوان روز سربازان گمنام امام زمان (عج)، گفت: جامعه اطلاعاتی اگر چه سرو صدایی ندارند، ولی بخش اعظمی از امنیت در جامعه ما مرهون خدمات این عزیزان است.
وی اظهار کرد: سربازان گمنام امام زمان (عج) در طول 40 سال عمر انقلاب اسلامی زحمات بسیاری کشیدند و همانطور که رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر خود با آنها فرمودند باید مراقب نفوذی ها باشند و جلوی آنها را بگیرند.
ت /7134/ 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.