به گزارش ایرنا، حمید دهقانی شامگاه پنجشنبه در همایش 'اصفهان و زاینده رود' با اشاره به مشکل خشکسالی در استان اصفهان، گفت: توسعه بدون برنامه و صنعتی شدن افسار گسیخته، طی چند دهه موجب شده است که به جای حرکت به سمت آرمان شهر، به سمت ویران شهر حرکت کنیم و با چالش های زیست محیطی از جمله مسئله آب روبه رو شویم.
وی تصریح کرد: آب یک چالش استانی، ملی و منطقه ای نیست بلکه یک چالش عمومی با ابعاد بین المللی است که گذر از آن نیازمند راهکارهای بلند مدت و بنیادین است.
معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان افزود: چالش آب از یکسو معلول سوء مدیریت ها و کم بارشی ها است و از سوی دیگر علت بسیاری از مشکلات دیگر است.
دهقانی خاطر نشان کرد: مشارکت نهادهای مدنی و مردمی می تواند نقش مهمی در حل معضل آب داشته باشد، به همین دلیل مدیریت جدید شهری با تاکید بر دیپلماسی و حکمروایی خوب شهری تلاش دارد با بهره گیری از ظرفیت های مختلف در این زمینه تصمیم سازی و اقدام نماید.
معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان تصریح کرد: هر چند اولین هدف بازگشت آب به زاینده رود است اما به موازات این تلاش باید خود را برای بدترین سناریو و تلخ ترین حالت یعنی خشکسالی آماده کنیم.
وی خاطر نشان کرد: باید به جای صنعت خشن، به سمت صنایع نرم مانند صنایع دستی، گردشگری و امثال آن حرکت کنیم.
'همایش اصفهان و زاینده رود' به عنوان یکی از برنامه های هفته فرهنگی اصفهان شامگاه پنجشنبه با حضور سمن های محیط زیستی، دوستدار اصفهان و مردم اصفهان در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار شد. هفته فرهنگی شهر اصفهان سوم اردیبهشت آغاز شده و تا نهم همین ماه ادامه دارد.
/7134 / 1339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.