به گزارش ایرنا، آیت الله ' سیدیوسف طباطبایی نژاد ' روز پنجشنبه در مراسم رونمایی از پروژه قرآنی ' طنین وحی' گفت: ابزارهای نوین فرصت خوبی را برای انتقال پیام دین فراهم کرده است و باید از این ابزارها به نحو احسن استفاده کرد.
وی ادامه داد: پروژه قرآنی طنین وحی نمونه ای از بهره گیری از ابزارهای جدید برای انتقال پیام قرآن می باشد و تهیه نرم افزار طنین وحی کار شایسته و بجایی است و این مسیر باید ادامه یابد.
امام جمعه اصفهان تاکید کرد: فهم و فهماندن قرآن راههای مختلفی دارد و نباید به یک روش بسنده کرد زیرا بر اساس روایات اسلامی قرآن دارای 70 بطن است و این پیام ها باید به روش های نو به مخاطب منتقل شود.
وی اظهارکرد: هنوز زیبایی ها، موسیقی و صوت قرآن نیز به جهانیان شناخته نشده است زیرا این صوت به گونه ای است که مردم برای شنیدن صوت اهل بیت (ع) صف می کشیده اند یا حتی به نقل تاریخ، دشمنان پیامبر (ص) نیز به صورت پنهانی به صوت زیبای قرآن گوش می کرده اند.
وی اضافه کرد: قرآن تنها مخلوق بدون واسطه خداوند است که بدون دخالت فرشته یا پیامبر (ص) در اختیار ما قرار گرفته است و به همین دلیل حتی نمی توان دست بدون وضو بر کلمات آن گذاشت.
آیت الله طباطبایی نژاد خاطر نشان کرد: فهم قرآن مقدمه ای برای عمل به این کتاب است و نباید از این مساله غفلت کرد.
پروژه قرآنی طنین وحی نمایش گفتاری و صوتی 240 شخصیت و نقل قرآنی است که کمک پژوهشگران قرآنی و با حضور 162 صدا پیشه در مدت هفت سال توسط مرکز تحقیقات رایانه ای حوزه علمیه اصفهان تولید شده است.
این پروژه شامل دو نرم افزار رایانه ای، دو نرم افزار تلفن همراه و همچنین دو لوح فشرده صوتی است که به صورت صفحه به صفحه و همچنین سوره ای به ترجمه قرآن قابل استفاده است.
مرکز تحقیقات رایانه ای حوزه علمیه اصفهان زیر نظر آیت الله حسین مظاهری رئیس حوزه علمیه اصفهان از آذر سال 1377تاسیس شد و تاکنون دهها اثر فرهنگی، قرآنی و دینی در قالب کتاب، نگارگری، نرم افزار، پویانمایی، نمایش صوتی و فیلم تهیه و تولید کرده است.
7134/ 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.