گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان حاکی است که دکتر سید علیرضا مروجی روز چهارشنبه با اشاره به نامگذاری هفته جهانی واکسیناسیون با عنوان 'محافظت جمعی با واکسیناسیون' گفت: بیش از 115 هزار نفر سال 1396 در برابر بیماری های مهلک واگیردار در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل واکسینه شدند.
وی ایمن سازی دوران کودکی را سرمایه گذاری جهانی برای نجات زندگی سالیانه بیش از 2.5 میلیون نفر در دنیا عنوان کرد و افزود: بر اساس براوردهای وزارت بهداشت میزان مرگ و میر کودکان زیر پنج سال در کشور سال 1357 برابر با 154 در یک هزار تولد زنده بود که این میزان در سال 1395 به 16 در یک هزار تولد زنده کاهش یافت.
معاون دانشگاه علوم پزشکی کاشان بیان کرد: این دستاورد بسیار بزرگ پس از پیروزی انقلاب با انجام واکسیناسیون و مراقبت های دوران بارداری و کودکی عملی شد در حالی که همچنان 25 درصد از مجموع مرگ های زیر پنج سال جهان در اثر بیماری های قابل پیشگیری با واکسن رخ می دهند.
او در ادامه یکی از مشکلات برنامه واکسیناسیون کشور و منطقه در سال های گذشته را وجود برخی افراد سودجو عنوان و تصریح کرد: برخی خود را پیشرو در زمینه طب سنتی معرفی و در مجامع عمومی علیه واکسیناسیون سخنرانی می کنند، در حالی که سخنان آنها غیرعلمی بوده و هرگونه کوتاهی در امر واکسیناسیون باعث بازگشت بیماری های ناتوان کننده و کشنده دوران کودکی خواهد شد.
وی از مردم خواست تا همچون گذشته با درایت نیروهای بهداشتی و درمانی را همراهی کرده و با تشکیل پرونده الکترونیک نسبت به واکسیناسیون خود و کودکان اقدام کنند.
به گزارش ایرنا، چهارم تا دهم اردیبهشت ماه به عنوان هفته جهانی واکسیناسیون نامگذاری شده است.
جمعیت افزون بر 465 هزار نفری شهرستان های کاشان و آران و بیدگل زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارند.
8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.