حبیب الله ناظریان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، شمار ورزشکاران حاضر در این رویداد را افزون بر یکهزار نفر اعلام کرد و گفت: ورزشکاران رشته باستانی و زورخانه ای، کشتی، کاراته و تکواندو در این برنامه که از ساعت 17 در جوار عمارت عالی قاپو آغاز می شود، حضور خواهند یافت.
معاون ورزشی و تفریحی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: اجرای حرکات نمادین رشته ورزشی باستانی از جمله چرخ چمنی، چرخ سوزنی، کباده، سنگ به همراه آوا و ضرب مرشدان می تواند به عنوان یک جاذبه فرهنگی و گردشگری، علاقه مندان زیادی را در این میدان تاریخی به خود جلب کند.
سوم اردیبهشت روز اصفهان و از سوم تا نهم اردیبهشت ماه به عنوان هفته نکوداشت اصفهان، نامگذاری شده است.
آیین ویژه بزرگداشت هفته فرهنگی اصفهان با رویکرد افزایش نشاط و خلاقیت اجتماعی و با شعار 'شهری که دوستش دارم' یکشنبه شب در تالار کوثر اصفهان آغازشد.
شهر اصفهان که از آن به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران زمین یاد می شود بنابر نوشته ها و شواهد تاریخی در چهار دوره مختلف اشکانی، ساسانی، سلجوقی و صفویه به عنوان پایتخت برگزیده شده و از نظر سیاسی و فرهنگی مورد توجه قرار داشته است.
پایتخت صفویان از قزوین به دستور شاه عباس اول به اصفهان انتقال یافت و این تغییر سرآغازی برای ترقی مراکز تجاری و فرهنگی در این منطقه شد.
دردوران پس از سلسله صفویه و در دوران قاجاریه گرچه این شهر دچار رکود شد اما دگر بار در مسیر تحول قرار گرفت و هم اکنون به عنوان قطب فرهنگی و گردشگری رخ نمایان کرده است.
ت / 6020 / 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.