به گزارش ایرنا، روابط عمومی استانداری اصفهان روز سه شنبه به نقل از محسن مهرعلیزاده افزود: کُندی کار در سیستم اداری قابل تحمل نیست و مدیران باید نسبت به گذشته، سرعت بیشتری در فعالیت های خود داشته باشند.
وی که در جلسه 'شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان' سخن می گفت، افزود: فضای کسب و کار در اصفهان نسبت به سایر استان ها وضعیت بهتری دارد اما با توجه به وجود همه عوامل معطوف به کسب و کار در استان از جمله نیروی انسانی فرهیخته، فرهنگ کار و اقتصاد و زمینه های دیگر، زیبنده نیست که اصفهان در پارامترهای پایش فضای کسب و کار از نمره خوبی برخوردار نباشد و این امر در استان مهد سرمایه گذاری های صنعتی، تولیدی و صادراتی، قابل تحمل نیست.
مهرعلیزاده خاطرنشان کرد: برغم تلاش مدیران، زحمات صورت گرفته زمانی ارزشمند است که در پارامترهای استاندارد فضای کسب و کار از جمله سرعت دسترسی مردم به اطلاعات، بانک ها، مالیات و بیمه، جایگاه خوبی داشته باشیم.
استاندار اصفهان با بیان اینکه از ابتدای حضور در استان موضوع رفع بورکراسی برای سرمایه گذاران مورد تاکید قرار گرفت، افزود: چهار ماه گذشته تا اندازه ای وضعیت بهتر شده ولی هنوز هم به استانداردها نرسیده ایم و هیچ دلیلی ندارد که وجود این امکانات اداری و مسئولیت ها و اختیارات سبب تسریع در کار مردم نشود.
وی افزود: برخی از مدیران بدلیل محافظه کاری بیش از حد خود و ترس از وجود نقص در انجام کارهایشان از اجرای برخی فعالیت ها امتناع می ورزند اما آنها باید بدانند که انجام ندادن خودِ کار بدلیل وجود ایرادی اندک،، ایرادی بالاتر است.
مهرعلیزاده اضافه کرد: البته دستگاه های نظارتی باید دقت بیشتری داشته باشند که ایرادات معمولی را ایراد اساسی تلقی نکنند و همکاری لازم را داشته باشند.
وی با تاکید بر اینکه مدیران باید با ریسک کافی حرکت کنند، افزود: با توجه به نامگذاری امسال به نام 'سال حمایت از کالای داخلی' و نظر به اینکه یکی از مسیرهای درست برای تحقق این شعار فعالیت سیستم اداری برای کاهش قیمت، افزایش کیفیت و ایجاد فرهنگ گرایش به کالاهای داخلی است، مدیران هم باید نسبت به گذشته کار و سرعت مضاعفی داشته باشند و به همین منظور از این به بعد کُندی هایی که در برخی از سیستم های اداری وجود دارد، قابل تحمل نیست.
وی در باره راهکارهای حمایت از کالای ایرانی گفت: باید دلایل حمایت نکردن مردم از خرید کالای ایرانی بررسی و مشوق هایی به تولیدکنندگان کالای ایرانی و خریداران ارائه شود.
مهرعلیزاده بر فرهنگ سازی عمومی برای مصرف محصولات داخلی نیز تاکید کرد و افزود: باید در ماه آینده در کارگروهی، راهکارهای عملی برای حمایت از کالای ایرانی بررسی و برای اجرا ارائه شود.
مهرعلیزاده تاکید کرد: حمایت از کالای ایرانی باید در همه ابعاد بکار گرفته شود و در راستای ارتقای کیفیت کالاهای ایرانی و ورود به بازار جهانی تلاش کنیم چرا که صادرات باز کننده راه تولید داخلی است.
استاندار اصفهان همچنین با اشاره به اینکه امسال سال سختی را در بخش های مختلف بویژه آب در پیش رو داریم، افزود: وجود این شرایط سخت باید موجب حرکت مضاعف مدیران شود و این امر در زمینه خشکسالی و کمبود منابع آب نیز صادق است و مردم و مدیران باید با تلاش و صرفه جویی و اجرا کردن مصوبات کارگروه سازگاری با کم آبی در جهت حل مشکلات جاری و عبور از شرایط سخت حرکت کنند.
زاینده رود مهمترین منبع تامین کننده آب در استان اصفهان است که جریان گذر این رود از شهر اصفهان هم اکنون کاملاً خشک شده و حجم ذخیره آب در سد زاینده رود نیز بشدت کاهش یافته است.
زاینده رود آخرین بار در بهار سال گذشته در کلانشهر اصفهان جریان داشت و پس از آن تا به امروز خشک مانده است.
6027/6020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.