به گزارش ایرنا، عزیز اکبریان روز دوشنبه پس از بازدید از گروه صنعتی 'انتخاب' اصفهان در جمع خبرنگاران افزود: این کالاها به یک گرفتاری تبدیل شده است، زیرا برنامه مشخصی برای امحا یا عرضه آنها وجود ندارد.
وی هشدار داد: روز به روز از تاریخ تولید این کالاها می گذرد و هزینه نگهداری آنها نیز زیانبار است.
نماینده مردم کرج، اشتهارد، فردیس، اشتهارد و آسارا در مجلس ادامه داد: مجلس، امسال و سال آینده برنامه ویژه ای برای حمایت از کالا و تولید ایرانی در دستور کار خود دارد که بخشی از آن اصلاح قوانین است.
اکبریان تصریح کرد: بسیاری از قوانین تولید طی سال ها، بصورت احساسی و غیرکارشناسی به تصویب رسیده که همین موضوع باعث بروز مشکلات عدیده در این عرصه شده است.
وی خاطرنشان کرد: در زمان حاضر تعریف مشخصی از بِرند(نشان) کالای ایرانی وجود ندارد و مجلس بدنبال آن است که این تعریف را معین کند تا بر اساس آن، قوانین و مصوبه های بعدی نیز اعلام شود.
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس و شورای اسلامی نیز در جمع خبرنگاران گفت: اعتمادسازی با افزایش کیفیت و بهبود خدمات پس از فروش، مهمترین شاخصی است که تولیدکنندگان باید به آن توجه کنند.
سعید باستانی با اشاره به اهمیت افزایش حداکثری سهم تولید داخلی خاطرنشان کرد: چنانچه 70 درصد از یک محصول در داخل کشور تولید شود، می توان نام کالای ایرانی را روی آن نهاد.
نماینده مردم تربت حیدریه و مه ولات در مجلس اضافه کرد: اگرچه میزان قاچاق کالا به 13 میلیارد تومان در سال کاهش پیدا کرده است، اما این میزان بازهم بالاست و باید همچنان برای کاهش برنامه ریزی کرد.
به گزارش ایرنا، رئیس و اعضای کمیسیون مجلس شورای اسلامی به همراه رئیس خانه صنعت و معدن ایران روز دوشنبه از واحدهای مختلف گروه صنعتی انتخاب بازدید کردند.
گروه صنعتی انتخاب با دارا بودن 6 کارخانه تولیدی، بزرگترین مجموعه سازنده لوازم خانگی کشور و برخوردار از برندهایی نظیر 'اسنوا' به عنوان برند ملی لوازم خانگی، در شهرک صنعتی مورچه خورت در 45 کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.
ت 6027/6020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.