آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد سال 97 دانشگاه های کشور پنجشنبه و جمعه ششم و هفتم اردیبهشت همزمان با سراسر کشور در استان اصفهان برگزار می‌شود.
به گزارش ایرنا، روابط عمومی دانشگاه اصفهان روز دوشنبه به نقل از دکتر محمدرضا ایروانی اعلام کرد: تعداد شرکت کنندگان آزمون سراسری کارشناسی ارشد امسال در استان اصفهان نسبت به سال گذشته 9 هزار و 661 نفر معادل 15.61 درصد کاهش یافته است.
وی افزود: 52 هزار و 227 داوطلب از استان اصفهان در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته شرکت کرده اند که از این تعداد، 52.31 درصد را زنان و 47.69 درصد را مردان تشکیل می دهند.
وی اظهار کرد: داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد در 12 حوزه امتحانی در شهرهای اصفهان، کاشان، نجف آباد، شاهین شهر و گلپایگان در 6 گروه علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر و دامپزشکی و 132 کد رشته امتحانی به رقابت می پردازند.
ایروانی خاطرنشان کرد: 40 هزار و 264 داوطلب در کلانشهر اصفهان در هفت حوزه امتحانی دانشگاه های اصفهان، صنعتی اصفهان، پیام نور اصفهان، فنی و حرفه ای شهید مهاجر، معارف قرآن و عترت و غیرانتفاعی شهید اشرفی اصفهانی و موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی علوم و فناوری سپاهان در این آزمون شرکت می کنند.
رئیس ستاد برگزاری آزمون های دانشگاه اصفهان افزود: کارت شرکت در آزمون ورودی کارشناسی ارشد از روز دوشنبه، سوم اردیبهشت بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته است و داوطلبان می‌توانند از سوم تا پنجم اردیبهشت با مراجعه به سایت سازمان سنجش از کارت خود پرینت تهیه کنند.
به گفته ایروانی، باجه رفع نقص کارت شرکت در آزمون کارشناسی ارشد استان اصفهان (به جز شهرستان کاشان) از سه شنبه تا صبح جمعه این هفته در دانشگاه اصفهان فعال است.
وی گفت: کارنامه داوطلبان در دهه دوم خرداد امسال منتشر می‌شود و افراد مجاز به انتخاب رشته در دهه دوم خرداد می‌توانند نسبت به انتخاب کد رشته‌های امتحانی مجاز اقدام کنند.
وی ادامه داد: نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد سال 97 در دهه نخست شهریور اعلام می‌شود.
آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد سال 97 دانشگاه های کشور، روزهای پنجشنبه و جمعه ششم و هفتم اردیبهشت همزمان با نخستین مرحله بیست و سومین المپیاد علمی دانشجویی کشور برگزار می‌شود.
اصفهان با حدود 310 هزار دانشجو در 180 دانشگاه و موسسه آموزش عالی، دومین استان دانشگاهی کشور است.
د/3011/ 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.