پیام نجفی دو شنبه در گفتگو با ایرنا بیان کرد: این طرح با هدف هم افزایی میان مراکز و واحدهای دانشگاهی در جهت تقویت ظرفیت ها و توانایی های آنها، بومی سازی رشته ها و معرفی ماموریت های جدید برای آنها بمنظور تربیت نیروهای انسانی در هر منطقه در رسته های شغلی مورد نیاز در سال جاری اجرا می شود.
نجفی گفت: با اجرای طرح ناحیه بندی و قطب بندی، ظرفیت ها و توانایی های خاص هر دانشگاه شناسایی شده و بر اساس آن، ماموریت های جدید برای واحدها و مراکز دانشگاهی در جهت تقویت ظرفیت ها، بومی سازی رشته های تحصیلی و رفع نقاط ضعف، تعریف می شود.
رییس دبیرخانه هیات امنای دانشگاه آزاد استان اصفهان افزود: در این طرح، اگر واحدی به عنوان قطب معرفی شود در این رشته به واحدهای مجاور خود خدمات مورد نیاز آموزشی و پژوهشی را ارائه می کند.
وی با بیان اینکه اجرای این طرح از استان اصفهان شروع می شود، تصریح کرد: تا کنون پنج ناحیه شرق، غرب، شمال، جنوب و مرکزی برای واحدها و مراکز دانشگاه های آزاد استان پیشنهاد شده که در حال بررسی و ساختارسازی جهت اجرای گام به گام است.
نجفی تاکید کرد که اجرای این طرح به معنای حذف واحدها یا مراکز دانشگاهی نیست بلکه اجرای این طرح از موازی کاری جلوگیری می کند.
استان اصفهان دارای 28 مرکز و واحد دانشگاه آزاد اسلامی با حدود 88 هزار دانشجو است که دو دانشگاه آزاد اصفهان ( خوراسگان) و نجف آباد به عنوان دانشگاه های جامع آزاد کشور بشمار می آیند.
ت/3011 / 1339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.