مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان روز دوشنبه به ایرنا گفت: این تفاهم نامه همکاری در جریان سفر معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به اتریش منعقد شد.
کیانوش جهانپور افزود: محمد باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت بهمراه مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از 23 تا 24 فروردین جاری به اتریش سفر کردند.
وی ادامه داد: در این سفر در دیدار و رایزنی با مسئولان اتریشی، راه های توسعه و تعمیق همکاری های دو جانبه مورد بررسی قرار گرفت و چند تفاهم نامه همکاری در حوزه پزشکی و درمان امضا شد.
جهانپور گفت: یکی از این تفاهم نامه ها بین دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و دانشگاه پزشکی وین با هدف توسعه همکاری های علمی، آموزشی، پژوهشی، تبادل استاد، دانشجو و پژوهشگر و اجرای طرح های پژوهشی مشترک منعقد شد.
وی با بیان اینکه محوریت توسعه ارتباطات بین المللی در زمینه های پزشکی و درمان با دانشگاه های اتریش، آلمان، کره جنوبی و ژاپن به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان واگذار شده است، افزود: در آینده نزدیک، ارتباطات بین المللی در حوزه آموزش پزشکی و سلامت با کشورهای بلژیک و تایلند نیز توسعه می یابد.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: سال گذشته دفتر همکاری های علمی ایران و آلمان در این دانشگاه راه اندازی شد.
به گزارش ایرنا، در سفرفروردین امسال معاون آموزشی وزارت بهداشت و هیات همراه به کشور اتریش ، زمینه های توسعه و تعمیق همکاری جمهوری اسلامی ایران و اتریش در حوزه های مختلف آموزش پزشکی، بهداشت و درمان و همچنین همکاری های دو کشور در حوزه بیمارستان سازی و تجهیزات پزشکی و بیمارستانی بررسی شد.
شرکت در همایش بهداشت الکترونیکی (E-Health) و مذاکره برای اقدامات اجرایی درباره همکاری های دو کشور در حوزه نظام سلامت الکترونیک و بیماری های غیر واگیر نیز از دیگر موضوع ها و برنامه های هیأت ایرانی در سفر به وین بود.
در این سفر چند یادداشت تفاهم همکاری در حوزه های آموزشی - دانشگاهی، بیمارستانی و بهداشتی و درمانی بین طرفین به امضا رسید.
کشور اتریش به واسطه داشتن مراکز دانشگاهی معتبر همواره دانشجویان بسیاری را به خود جلب می کند.
دانشگاه پزشکی وین بزرگترین موسسه تحقیقاتی و آموزش پزشکی در اتریش با حدود هفت هزار دانشجوست که نزدیک به 30 درصد دانشجویان آن خارجی هستند.
دانشگاه علوم پزشکی اصفهان دارای حدود 10 هزار دانشجو و 800 عضو هیات علمی است که با 11 دانشکده و 47 مرکز تحقیقاتی و پژوهشکده، یکی از دانشگاه های علوم پزشکی برتر کشور بشمار می آید.
ت/3011/ 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.