به گزارش خبرنگار ایرنا، ابوالفضل معینی نژاد روز دوشنبه در نشست بررسی طرح ایجاد نیروگاه های خورشیدی در آران و بیدگل گفت: اجرای این طرح تولید برق از انرژی خورشیدی در راستای اشتغالزایی و خودکفایی مددجویان فاقد منبع درامد و توان اشتغال تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) در این شهرستان اجرا می‌شود.
وی افزود: بر اساس این طرح هر پنل خورشیدی که ظرفیت تولید پنج کیلو وات در ساعت برق دارد، به خانواده های تحت پوشش کمیته امداد واگذار می شود و اداره برق نیز به مدت 20 سال برق تولیدی را به صورت تضمینی خریداری می کند.
فرماندار آران و بیدگل بیان کرد: برای اجرای این طرح به مددجویان متقاضی واجد شرایط مبلغ 150 میلیون ریال تسهیلات بانکی به صورت قرض الحسنه و 100 میلیون ریال نیز از محل تسهیلات کمیته امداد امام (ره) پرداخت خواهد ‌شد.
او اجرای طرح نیروگاه خورشیدی را به طور کامل بومی عنوان کرد و گفت: این طرح دارای بازده مناسبی در تولید برق است که در کنار افزایش بهره‌وری عرضه انرژی و کاهش تلفات انتقال، توزیع و مصرف می‌توان به عنوان یک فرصت بی مانند برای اشتغالزایی در آران و بیدگل بهره برداری کرد.
معینی نژاد تولید و استفاده از انرژی پاک، جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهر‌ها و تامین معیشت خانوارهای زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) را از جمله مزیت های اجرای طرح واگذاری پنل های خورشیدی به مددجویان برشمرد.
به گفته وی، بخشداران و دهیاران، اداره برق و کمیته امداد امام خمینی (ره) آران و بیدگل با سازمان انرژی های تجدید پذیر و بهره وری انرژی برق (سابتا) در اجرای این طرح همکاری می کنند.
2 هزار و 300 خانوار زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) در شهرستان آران و بیدگل هستند.
آران و بیدگل با جمعیت افزون بر 103 هزار نفر در فاصله نزدیک به 6 کیلومتری کاشان و 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
7472/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.