به گزارش ایرنا، ' بختیار حاجتی ' روز چهارشنبه در جلسه شورای حفاظت از آب شهرستان چادگان افزود: باید اقدام هایی از جمله آبرسانی سیار و تأمین لوله به باغ ها انجام شود تا بتوان باغ ها را از خشکسالی نجات داد.
وی بر تأمین تانکر آبرسانی برای شهرستان چادگان در فصول گرم سال تأکید کرد و گفت: باتوجه به نیازسنجی انجام شده این شهرستان برای آبرسانی به صورت سیار به هشت تانکر 10 هزار لیتری نیاز دارد.
فرماندار شهرستان چادگان نیز با تأکید بر ضرورت آگاهی‌بخشی به مردم جهت صرفه ‌جویی در مصرف آب گفت: باید فرهنگ صحیح مصرف منابع آب به مردم آموزش داده شود تا آنان نیز حداکثر همکاری را با مسئولان داشته باشند.
' مهدی اسدپور ' افزود: جداسازی آب شرب از فضای سبز باید در دستور کار اصلی شهرداری‌ها قرار گیرد.
وی با بیان اینکه بخشی از این کار توسط شهرداری چادگان انجام‌ شده است، افزود: سایر کارها باید تا نیمه خرداد امسال انجام شود زیرا از تاریخ یاد شده آب شرب برای فضای سبز توسط شرکت آب و فاضلاب چادگان قطع خواهد شد.
مجتبی حاجتی رئیس اداره محیط‌ زیست چادگان نیز با اشاره به پیگیری قانونی این اداره برای ورود پساب‌های سطحی به دریاچه (سد زاینده رود) از مجموعه‌های تفریحی گفت: با توجه به حجم کم‌ آبی می‌ طلبد که نسبت به رعایت موارد بهداشتی و ساخت تصفیه‌ خانه برای مراکز تفریحی این شهرستان اقدام شود.
مهدی زمانی مدیر آبفار (آب و فاضلاب روستایی) شهرستان چادگان نیز گفت: تامین آب هشت روستای این شهرستان از طریق چاه اجاره ‌ای و آبرسانی سیار انجام می‌ شود که با شرایط موجود، احتمال افزایش این روستاها وجود دارد.
شهرستان چادگان با 32 هزار تَن جمعیت در 110 کیلومتری غرب اصفهان است که سد زاینده رود در محدوده این شهرستان قرار دارد.
منابع آبی دریاچه پشت سد زاینده رود نیز حدود 90 درصد کاهش یافته است و در زمان حاضر فقط حدود 10 درصد آن آب دارد.
ت/ع/3011 / 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.