حبیب الله پورابراهیمی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: 233 هزار نفر ساعت سال گذشته آموزش های فنی و حرفه ای در شهرستان آران و بیدگل ارائه شد که 119 هزار و 332 نفر ساعت در شعبه های ثابت و 79 هزار و 815 نفر ساعت در شعبه های سیار شهری بود.
وی افزود: همچنین 12 هزار نفر ساعت به روستائیان، هشت هزار و 278 نفر ساعت به نیروهای مسلح، 6 هزار و 697 نفر ساعت به صنایع و اصناف، پنج هزار و 533 نفر ساعت استاد شاگردی و 2 هزار نفر ساعت به معلولین آموزش های فنی و مهارتی ارائه شده است.
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای آران و بیدگل بیان کرد: آموزش ها در رشته های برق صنعتی و ساختمانی، تعمیر وسایل گازسوز، کولر و پکیج، تعمیر موتورسیکلت ویژه آقایان و صنایع دستی، هنرهای تزئینی مانند نقاشی کاشی و سرامیک، صنایع چوب، کفش و کیف‌دوزی ویژه بانوان در مرکزهای ثابت ارائه شد.
او اضافه کرد: 177 هزار نفر ساعت آموزش نیز در رشته های کامپیوتر، حسابداری، خیاطی، آرایش و پیرایش، برق و صنایع دستی از سوی 30 آموزشگاه آزاد در شهرستان آران و بیدگل ارائه شده است.
پورابراهیمی عنوان کرد: بخش خصوصی نیازمند حمایت بیشتر دستگاه های دولتی در زمینه ارائه آموزش های فنی و مهارتی می باشد چرا که هنرجویان بخشی از این آموزش ها افراد جویای کار هستند و این دوره ها می تواند به توانمندسازی و حفظ کرامت انسانی کمک کند.
به گفته وی، 2 پایگاه ثابت فنی و حرفه ای در کنار 2 مرکز سیار شهری و تعداد 30 آموزشگاه تخصصی و آزاد در شهرستان آران و بیدگل فعال هستند.
آران و بیدگل با جمعیت افزون بر 103 هزار نفر در فاصله نزدیک به 6 کیلومتری کاشان و 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
7472/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.