به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا غیور روز پنجشنبه در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی اردستان گفت: وضعیت سلامت در این شهرستان بر اساس برنامه ها، تلاش های صورت گرفته و شاخص های موجود در حد مناسبی است اما همه دستگاه های اداری باید همکاری لازم را برای ارتقای سطح سلامت جامعه داشته باشند.
وی با اشاره به هفته سلامت در اردیبهشت ماه افزود: یکی از هدف های این مناسبت توسعه خدمات بهداشتی و درمانی در جامعه و ارتقای سلامت همگانی به عنوان موضوع بسیار مهم مورد توجه مردم و مسئولان عالی نظام است که امید می رود با همکاری دستگاه ها محقق شود.
فرماندار اردستان در ادامه نیز پیشنهاد کرد تا همایشی دوچرخه سواری برای مدیران در هفته سلامت برگزار و با دوچرخه در محل کار حاضر شوند.
معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان اردستان نیز در این جلسه گفت: 25 درصد سلامت از سوی بهداشت و درمان تامین می شود و 75 درصد موضوع به خود افراد بستگی دارد که باید در این زمینه مشارکت بیشتری از سوی اشخاص صورت گیرد.
دکتر حسن ذبیحی با اشاره به اقدام های دولت تدبیر و امید در بحث سلامت جامعه اضافه کرد: نیاز به کار فرهنگی و آموزش در رابطه با بحث سلامت احساس می شود و نباید اجازه داد تا باورهای نادرست در استفاده از داروهای شیمیایی و گیاهی در روند درمان تاثیرگذار باشد.
وی عنوان کرد: در بحث درمان سالک نیز بسیاری از افراد از داروهای گیاهی و غیر علمی استفاده می کنند که روند بهبود را کند می نماید.
معاون شبکه بهداشت و درمان اردستان بیان کرد: تعداد پنج هزار و 882 خانوار دارای سفیر سلامت هستند که برابر با 45 درصد جمعیت می باشد و در مجموع سه هزار و 906 نفر سفیر سلامت در این شهرستان خدمت می کنند.
او افزود: یک هزار و 218 دانش آموز و 190 نفر دانشجو نیز به عنوان سفیر سلامت با شبکه بهداشت و درمان اردستان همکاری دارند.
ذبیحی در ادامه از برگزاری هفته سلامت در اردستان و نواخته شدن زنگ سلامت در مدرسه ها، آزمایش فشار و قند خون، برگزاری همایش طب سنتی، مسابقه های ورزشی و دوره های آموزشی از یکم تا هفتم اردیبهشت ماه در این شهرستان خبر داد.
اردستان با جمعیت افزون بر 42 هزار نفر در فاصله 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.
7431/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.