رضا شفیعی روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: بر اساس گزارش های دریافتی یک قاچاقچی چوب تاغ در محدوده جنگل های فخره ابوزیدآباد در روزهای گذشته اقدام به قطع گسترده درختان و انتقال آنها به انباری در یک شهرک کارگاهی کاشان کرده بود.
وی افزود: یگان حفاظت روز جمعه با حکم دادستان آران و بیدگل و همکاری نیروی انتظامی کاشان در عملیاتی 800 کیلوگرم چوب قاچاق تاغ جمع آوری شده و یک دستگاه خودروی پراید حاوی 300 کیلوگرم چوب تاغ را در این کارگاه واقع در شهرک امیرالمومنین کاشان کشف و ضبط کردند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل بیان کرد: همچنین یک کوره زغال در این کارگاه کشف شد و 2 نفر متخلف به همراه یک دستگاه خودرو و محموله کشف شده، تحویل مراجع قضایی شدند.
او با اشاره به کاهش 50 درصدی قاچاق چوب در سال 1396 نسبت به سال پیش از آن در آران و بیدگل بیان کرد: افزایش جریمه قطع هر اصله درخت به 30 میلیون ریال، افزایش گشت های منابع طبیعی و متلاشی شدن چند گروه سابقه دار قاچاقچی از جمله علت های این کاهش چشمگیر است.
به گفته شفیعی، سال گذشته در مجموع 10 تن چوب تاغ در آران و بیدگل کشف شد و 20 نفر از قاچاقچیان به همراه محموله ها در 15 عملیات جداگانه دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.
شهرستان آران و بیدگل با 605 هزار هکتار وسعت دارای 103 هزار هکتار کانون بحران و یکی از مناطق در معرض خطر فرسایش بادی و توفان های ماسه ای کشور محسوب می شود.
این شهرستان با برخورداری از 120 هزار هکتار جنگل های دست کاشت تاغ در فاصله 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
7472/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.