' سید محمدرضا موسوی خواه ' روز چهارشنبه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در اصفهان بیان کرد: برای اجرای این طرح با بانک تجارت و چند سرمایه گذار مذاکره شده است و فراخوان مشارکت در اجرای این طرح، اردیبهشت امسال اعلام می شود.
مدیر عامل شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران افزود: این طرح در کلانشهرها و شهرهای بزرگ و پر تردد با هدف کاهش آلودگی هوا از طریق نصب سیستم های جمع آوری بخار بنزین در جایگاه های سوخت اجرا خواهد شد.
وی با بیان اینکه این طرح هزینه ای را به دولت و جایگاه های عرضه سوخت تحمیل نمی کند، تصریح کرد: با اجرای طرح یاد شده، بین 2 تا 2.5 لیتر بخار بنزین به ازای هر یکهزار لیتر بنزین سوختگیری شده، استحصال و به بنزین تبدیل می شود.
موسوی خواه، مدت قرارداد اجرای این طرح را 15 سال اعلام کرد و افزود: باتوجه به میزان فروش بنزین و استحصال بخار این سوخت، بخشی از درآمد حاصل از فروش بنزین به سرمایه گذار بر می گردد.

*** افزایش مصرف بنزین در نوروز 97 بی سابقه بود
مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران، افزایش 13.3 درصدی مصرف سوخت در نوروز امسال را بی سابقه دانست و گفت: در نوروز امسال میزان مصرف بنزین در یک روز از مرز 116 میلیون لیتر عبور کرد که این میزان مصرف سوخت در یک روز بی سابقه بود.
وی با اشاره به توزیع متوسط روزانه یکصد میلیون لیتر بنزین در کشور در نوروز امسال افزود: این کار با تلاش همه دست اندرکاران بدون هیچ مشکلی در سراسر کشور انجام شد.

*** توسعه شرکت های صاحب صلاحیت زنجیره ای انجام نمی شود
موسوی خواه همچنین درباره طرح برندینگ و شرکت های زنجیره ای نیز گفت: با توجه به تعهدی که به نمایندگان مجلس داده ایم، اکنون طرح توسعه شرکت های زنجیره ای را اجرا نمی کنیم.
وی افزود: در زمان حاضر حدود 20 درصد سوخت بنزین و 12 درصد سوخت نفتگاز در کشور توسط این شرکت ها توزیع می شود.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران درباره برگزاری مسئولان این شرکت با جایگاه داران عرضه سوخت استان اصفهان هم گفت: ایجاد شرکت های زنجیره ای که یکی از دغدغه های
آنها بود در این نشست مورد بررسی قرار گرفت و در این پیوند به آنها توضیحات لازم ارائه شد.
وی با تاکید بر اینکه هیچکس اجازه ندارد کسی را مجبور به ورود به کسب و کار جدیدی کند یا مانع کسب و کار دیگران شود، گفت: هیچ اجباری برای جایگاه داران و بخش حمل و نقل جهت ورود به شرکت های زنجیره ای وجود ندارد.

*** عرضه سوخت یورو 4 در مسیرهای مواصلاتی کشور
مدیر عامل شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران همچنین با اشاره به توزیع روزانه 26 میلیون لیتر بنزین یورو 4 در هشت کلانشهر کشور گفت: به زودی برای عرضه سوخت نفت گاز (گازوئیل) یورو 4 در همه مسیرهای موصلاتی کشور نیز اقدام می کنیم.
وی با اشاره به بهره گیری از ظرفیت پالایشگاه ستاره خلیج فارس برای عرضه بنزین یورو 4 در کشور افزود: این پالایشگاه یکی از شاهکارهای بی نظیر جمهوری اسلامی است که به دست صنعتگران داخلی احداث شده و در حال تجهیز و تکمیل است.
موسوی خواه با بیان اینکه تولید روزانه 24 میلیون لیتر بنزین یورو 4 با بهره برداری از فاز دوم آن به زودی محقق می شود، اظهار امیدواری کرد که در سال جاری شاهد بهره برداری از همه فازهای این پالایشگاه باشیم.
پالایشگاه ستاره خلیج فارس در استان هرمزگان به عنوان بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی خاورمیانه به شمار می رود و دارای ظرفیت روزانه 360 هزار بشکه در قالب سه فاز 120 هزار بشکه ای است.
وی خاطرنشان کرد: امسال توزیع بنزین یورو 4 علاوه بر کلانشهرها در 15 شهر دیگر نیز انجام خواهد شد.
وی درباره آلودگی هوا در کلانشهرها نیز بیان کرد: بخشی این موضوع ممکن است به سوخت مربوط باشد اما هیچ ربطی به استاندارد بودن بنزین و نفت گاز توزیع شده توسط شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران ندارد.
وی توضیح داد: بیشترین آلایندگی در کلانشهری مانند تهران به ذرات معلق با قطر 2 و 10 میکرون به بالا مربوط است که ناشی از احتراق ناقص می باشد.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران درباره توسعه جایگاه های تک سکو و کوچک عرضه سوخت در کشور نیز گفت: اصفهان پیشتاز ایجاد این نوع جایگاه ها است.
وی با تاکید بر اینکه ایجاد جایگاه های سوخت تک سکو اقدام خوبی بویژه در کلانشهرهاست، تصریح کرد: در شهرهای کوچک، جایگاه های عرضه سوخت به اندازه کافی وجود دارد اما در مناطقی که با کمبود جایگاه مواجه هستیم باید جایگاه های تک سکو ایجاد کنیم.
وی تاکید کرد: حق شهروندان است که جایگاه های عرضه سوخت در نزدیک ترین فاصله به آنها باشد و برای سوختگیری وسایل نقلیه خود نیازی به تردد یا صرف هزینه و وقت زیاد نداشته باشند.
در زمان حاضر نزدیک به 20 جایگاه تک سکوی عرضه بنزین در کلانشهر اصفهان فعال است.
موسوی خواه درباره سفر امروز خود به اصفهان نیز گفت: در این سفر ضمن دیدار با جایگاه داران عرضه سوخت در اصفهان از نزدیک با مشکلات آنها آشنا شدیم و در صددیم که با همه جایگاه داران در سراسر کشور دیدار نزدیک داشته باشیم.
سه هزار و ۶۰۰ جایگاه عرضه سوخت در سطح کشور وجود دارد و روزانه به طور متوسط بیش از 80 میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف می شود.
ت/3011 / 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.