علی بصیرپور اظهار داشت: امسال کل کشور دچار خشکسالی کم سابقه‌ای شده است.

وی بیان داشت: در کل کشور و حوزه فلات مرکزی ایران،‌ حدود ۶۵ درصد کاهش بارش را داشتیم یعنی در واقع کشور یکی از خشک ترین سال های خود را طی می‌کند.

کارشناس مسائل آب اصفهان تصریح کرد: امروز اکثر منابع آب استان و بسیاری از چشمه ها و آب دهی قنوات خشک شده است.

وی بیان داشت: در صورتی که بتوانیم برداشت های بالادست را کنترل کنیم با توجه به برآورد آب ذخیره شده در پشت سد زاینده رود، میزان حجم آب شرب دیده شده است.

مدیران تابع تصمیمات سیاسی آب را مدیریت می کردند

بصیرپور با اشاره به اینکه اگر برداشت های غیر مجاز بالادست ادامه یابد به طور قطع با مشکل آب برای شرب مواجه خواهیم شد، ادامه داد: تنها راهکار برای شرایط اضطراری به ویژه برای تامین آب شرب در فصل تابستان، حفر چاه در شهر اصفهان است.

وی در پاسخ به این سوال که چگونه اقدام به حفر چاه می شود در صورتی که بستر فرونشست زمین و زمین لرزه با این اقدام در اصفهان فراهم می شود، اضافه کرد: یک رویه، بازی باخت باخت است. به هر حال باید آب شرب مردم اصفهان تامین شود.

کارشناس مسائل آب اصفهان گفت: به هر حال وضعیت بسیار بحرانی است و بهینه سازی مدیریت مصرف و توزیع آب تنها اقدام باقی مانده است.

وی در پاسخ به این سوال که فکر می کنید تا چه اندازه مدیریت نادرست سبب شده که اصفهان به این وضعیت گرفتار شود، گفت: اگر مدیریت را از سطح کلان ببینیم قبول داریم که ضعف مدیریت باعث شده که امروز با وضعیت بحرانی آب مواجه شویم و مدیران تابع تصمیمات سیاسی، آب را مدیریت می کردند و بر اساس علم اداره نمی شد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 897997
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.