سرپرست اداره محیط زیست کاشان از دستگیری ۵۰ ‌شکارچی متخلف در کاشان خبر داد.

به گزارش ایلنا، حسین خادی با بیان جزئیات این خبر اظهار رداشت: در یک‌سال گذشته 6500 نفر ساعت گشت و کنترل مناطق آزاد و حفاظت شده قمصر و برزک توسط یگان حفاظت محیط زیست انجام گرفته که منجر به 50 مورد دستگیری متخلفین شکار و صید و کشف و ضبط 10 قبضه اسلحه مجاز و 7 قبضه اسلحه غیر مجاز به همراه تعداد ادوات شکار و صید از آنها شده است. در نهایت 33 پرونده به مراجع قضایی ارجاع شده که در مجموع 16 مورد درجریان و 8 مورد محکوم و 6 مورد تبرئه شده است.

خادی خاطرنشان کرد: همچنین تعداد 347 پروانه احداث -بهره برداری و پروانه توسعه برای واحدهای صنعتی و خدماتی صادر و تعداد 514 واحد صنعتی مورد پایش زیست محیطی قرار گرفتند که 32 مورد منجر به نمونه‌برداری و آنالیز در آزمایشگاه اداره شد.

سرپرست اداره محیط زیست کاشان متذکر شد: همچنین تعداد 189 واحد اخطاریه در مسائل مختلف زیست محیطی صادر و همچنین 23 مورد ماموریت پایش شبانه در این مدت انجام گرفت که تعداد 6 واحد از واحدهای صنعتی با توجه به رفع معضلات زیست‌محیطی و رعایت و ضوابط از لیست صنایع آلاینده خارج شد و 16 واحد به مراجع قضایی ارجاع گردید که تعدادی از پرونده‌ها در جریان و تعدادی محکوم شده است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای آموزش-ترویج و اشاعه فرهنگ زیست‌محیطی در سطح جامعه، مدارس و دستگاه‌های مرتبط فعالیت‌ها و اقدام‌های مختلفی فراخور مناسبت‌های زیست‌محیطی(روز طبیعت- روز زمین پاک – روز تنوع زیستی و هفته محیط زیست – روز هوای پاک و روز درختکاری ) در طول سال 96 توسط واحد روابط عمومی و آموزش انجام گرفته است.

خادی گفت: همچنین ارتقا طرح ملی محیط‌بان و محیط‌یار در بیش از 160 مدرسه ابتدایی و متوسطه شهرستان و آموزش بیش از 12000نفر دانش‌آموز و مربیان و همکاری مثمر و مستمر با اداره آموزش و پرورش شهرستان طی تفاهم‌نامه منعقد شده بین دو نهاد و همچنین آموزش و فرهنگ‌سازی زیست‌محیطی بین دانش‌آموزان و اجرای برنامه‌های متنوع آموزشی و فرهنگی از جمله بازدید دانش‌آموزان و دانشجویان از منطقه حفاظت شده قمصر و برزک با حضور فعالان یگان حفاظت در چندین نوبت و اجرای طرح بی‌زباله با شعار از خودمان شروع کنیم در سه ماهه اخر سال از جمله اقدامات انجام شده این اداره برای آموزش فرهنسازی محیط زیست، مرتبط با اهداف سازمانی انجام گرفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.