به گزارش ایرنا از سفارت ایران در پاریس، در این مراسم هیات اعزامی از استان اصفهان به ریاست «قدرت الله نوروزی» شهردار اصفهان، «ابوالقاسم دلفی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه، «دلفین او» رئیس گروه دوستی پارلمانی دو کشور در مجلس ملی فرانسه و شماری از مقام ها و شخصیت های فرانسوی و نمایندگان مجلس ملی و سنای این کشور، رئیس اتاق بازرگانی اصفهان و جمع کثیری از ایرانیان مقیم فرانسه و علاقه مندان به فرهنگ ایران حضور داشتند.
دلفین او در آغاز مراسم، با اشاره به نقاط مشترک فراوان دو کشور گفت: برگزاری هفته فرهنگی اصفهان در کنار افتتاح موزه لوور در تهران در جریان سفر اخیر وزیر امورخارجه فرانسه به ایران و موزه امپراطوری گل های سرخ در شهر لانس فرانسه که با حضور وزیر فرهنگ این کشور برگزار شد، از رویداهای مهم فرهنگی اخیر میان دو کشور است.
وی هدف از حمایت از این رویدادهای فرهنگی از جمله هفته فرهنگی اصفهان را شناخت بهتر دو ملت از یگدیگر و ثبات در روابط فرهنگی دانست.
سفیر ایران نیز با اشاره به قدمت تاریخی روابط دو کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران و فرانسه در عرصه های فرهنگی، علمی و دانشگاهی و همچنین اقتصادی و تجاری از جمله گردشگری از ظرفیت های بالایی برخوردارند و همکاری خوبی طی سال های اخیر در زمینه های علمی، دانشگاهی و فرهنگی میان دو کشور وجود داشته است.
وی با اشاره به استقبال از حضور حضرت امام خمینی (ره) در نوفل لوشاتو در دوران انقلاب اسلامی از جانب مردم فرانسه و حمایت های دولتمردان دو کشور از فعالیت های مشترک فرهنگی از جمله برنامه هفته فرهنگی اصفهان در پاریس افزود: تحولات سیاسی و اقتصادی در روابط دو کشور پس از دوره برجام از جمله سفر دکتر روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاریس و افزایش سطح مبادلات اقتصادی دو کشور (نزدیک به 4 میلیارد یورو در سال 2017) نشان دهنده این است که روابط دو کشور در مسیر صحیح قرار دارد.
در ادامه این مراسم قدرت الله نوروزی شهردار اصفهان گفت: اصفهان و پاریس به عنوان شهرهایی که یادگارهای تاریخی فراوان و ماندگاری را در خود جای داده اند، می توانند با استفاده از این پشتوانه ها و در سایه الگویی از روابط بین دو فرهنگ که تعمیق کننده اقتصاد شهری نیز باشد، در مسیر توسعه شهری پایدار و نوین و محقق ساختن شرایط زیست محیطی مناسب همکاری کنند.
وی از آمادگی شهر اصفهان برای همکاری در زمینه های اقتصاد شهری پایدار و گسترش مراودات فرهنگی خبر داد.
سهل آبادی رئیس اتاق بازرگانی اصفهان هم ظرفیت های اقتصادی و تجاری این استان از جمله ساخت صنایع دستی متنوع، صنعت نساجی، معادن و گردشگری، مشارکت و حضور چشمگیر زنان در مجلس و عرصه های مختلف جامعه ایرانی و همزیستی اقلیت های مختلف را تشریح کرد.
هفته فرهنگی اصفهان با برنامه های متنوع از جمله برگزاری نمایشگاه هایی از صنایع دستی و هنرهای اصفهان، موسیقی و ... به مدت یک هفته از تاریخ 18 لغایت 24 فروردین در پاریس برگزار می شود.
اروپام**9109*شبس*1613* بازنشر: 1339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.