به گزارش ایرنا، دکتر محمود نعمتیان روز شنبه در حاشیه آغاز طرح ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال در کاشان به خبرنگاران گفت: 110 تیم بهداشتی در قالب مشارکت 250 نفر از نیروهای بهداشت و رابطان سلامت با شعار 'پوشش همگانی سلامت: برای همه، در همه جا' به صورت خانه به خانه این طرح را اجرا خواهند کرد.
وی افزود: این طرح در 2 نوبت ( از 18 تا 20 فروردین) و ( از 22 فروردین تا 24 اردیبهشت ماه) سال جاری اجرا شده و پنج هزار و 400 کودک زیر پنج سال تبعه خارجی نیز در هر نوبت زیر پوشش قرار خواهند گرفت.
مدیر گروه مبارزه با بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی کاشان هدف از اجرای این طرح را حفظ وضعیت عاری بودن کشور از بیماری فلج اطفال عنوان کرد.
او ادامه داد: هیچ موردی از ابتلا به بیماری فلج اطفال از سال 2001 میلادی تا کنون در بین ایرانیان و حتی تبعه های خارجی مقیم کشور مشاهده نشده، در حالی که کشورهای پاکستان و افغانستان هنوز درگیر این بیماری هستند.
نعمتیان بیان کرد: 22 مورد ابتلا به بیماری فلج اطفال در سال 2017 میلادی گزارش شده که هشت مورد در کشور پاکستان و 14 مورد نیز در افغانستان بود.
به گزارش ایرنا، هفتم ماه آوریل میلادی (18 فروردین ماه) روز جهانی بهداشت نامگذاری شده است.
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان جمعیت افزون بر 450 هزار نفری شهرستان های کاشان و آران وبیدگل را زیر پوشش خدمات بهداشتی درمانی دارد.
6136/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.