سید جواد تکیه روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: حضور گردشگران خارجی از ملیت های گوناگون در این آستان مقدس در سال 1396 افزایشی چشمگیر داشت، به طوری که نزدیک به 20 هزار نفر از آستان مقدس امامزاده هلال بن علی (ع) دیدن کردند.
وی افزود: بیشتر این گردشگران از کشورهای اروپایی بودند و اقدام هایی مانند به تصویر کشیدن این آستان مقدس در رسانه ها و پایگاه های اینترنتی نقش مهمی در معرفی این آستان به گردشگران داخلی و خارجی داشت.
مدیر اجرایی آستان امامزاده هلال (ع) آران و بیدگل ادامه داد: همچنین افزون بر 40 هزار نفر مسافر داخلی و گردشگر خارجی از آغاز تعطیلات نوروزی 1397 تا کنون از این آستان مقدس دیدن کردند.
او اضافه کرد: بیشترین آمار بازدیدها در هفته نخست تعطیلات نوروزی بود که به نسبت سال گذشته در مجموع 50 درصد افزایش یافت.
تکیه عنوان کرد: ستاد اسکان نیز مانند سال های گذشته در این امامزاده تشکیل و ظرفیت اسکان روزانه نزدیک به 800 نفر فراهم شد که تا کنون چهار هزار و 940 نفر گردشگر در مجموع اقامت داشتند.
مدیر اجرایی آستان امامزاده هلال (ع) آران و بیدگل بیان کرد: آمار اسکان مسافران نیز در مجموع نسبت به سال گذشته نزدیک به 50 درصد افزایش داشت که شامل اقامت در چادرها، واحدهای مسکونی و اقامتگاه های زیر نظر این آستان بود.
او در ادامه گفت: 300 خادم افتخاری در تعطیلات نوروزی 97 خدمت رسانی به این آستان مقدس را بر عهده داشتند و نزدیک به 20 نفر از آنها نیز در ستاد اسکان حرم مطهر حضرت هلال بن علی (ع) فعالیت می کردند.
تکیه افزود: ارائه بسته‌های فرهنگی (شرح حال محمد هلال (ع)، نقشه گردشگری و لوح فشرده برنامه‌های فرهنگی و مذهبی این آستان)، برپایی خیمه های معرفت، اجرای طرح آرامش بهاری، برگزاری نمازهای جماعت، برپایی نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی- مذهبی، نمایشگاه مهدویت، ایستگاه نقاشی و نماز، برپایی ایستگاه دل نوشته برای حضرت محمد هلال (ع) از دیگر اقدام ها برای پذیرایی از مسافران نوروزی بود.
به گزارش ایرنا، 'محمد اوسط' مشهور به هلال علی و محمد هلال که در شب نخست رمضان سال 14 ه‍.ق در مدینه به دنیا آمد، فرزند بلافصل حضرت امام علی بن ابیطالب (ع) و امامه می‌باشد (امامه بنت زینب ثمره ازدواج ابوالعاص بن ربیع و زینب یکی از دختران حضرت محمد (ص) است).
محمد هلال که نسبش از طرف مادر با 2 واسطه به پیامبر مکرم اسلام (ص) می رسد، در 28 رمضان سال 64 ه‍.ق در آران و بیدگل درگذشت.
آستان مقدس این امامزاده والا مقام به ویژه در چند سال گذشته مورد توجه بسیاری به ویژه از سوی گردشگران خارجی قرار گرفته است.
شهرستان آران و بیدگل در فاصله 6 کیلومتری کاشان و 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع می باشد.
7472/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.