علی مراد نوروزی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: کالاهایی با ارزش افزون بر 219 میلیون و 976 هزار دلار سال گذشته از گمرک کاشان به مقصد کشورهای خارجی صادر شد که این رقم در سال 1395 نزدیک به 174 میلیون و 40 هزار دلار بود.
وی همچنین به افزایش 61 درصدی وزن کالاهای صادراتی اشاره کرد و افزود: سال 96 افزون بر 69 میلیون و 293 هزار کیلوگرم کالا صادر داشتیم که این عدد در سال 95 نزدیک به 42 میلیون و 912 هزار کیلوگرم بود.
مسئول واحد ارزیابی گمرک استان اصفهان مستقر در کاشان بیان کرد: فرش ماشینی همچنان بیشترین کالای صادراتی این شهرستان است و افزون بر 124 میلیون و 160 هزار دلار در سال 1396 از کاشان به کشورهای خارجی صادرات داشتیم.
او اضافه کرد: لوله های چدنی و پلیکا، فرش ماشینی، گلاب و عرقیات گیاهی، کولر آبی، مفتول مسی، انواع میلگرد، لنت ترمز، گونی، آبلیمو، مواد پی.وی.سی، لبنیات و مواد شوینده از دیگر کالاهای صادراتی کاشان است.
نوروزی همچنین انواع ظرف های آرکوپال، آلومینیوم، چینی، پلاستیک و ملامین، الیاف مصنوعی، قالب فلزی، باسکول و نخ را از دیگر محصولات صادراتی کاشان به افزون بر 30 کشور جهان عنوان کرد.
وی گفت: آلبانی، آلمان، استرالیا ، کویت، اتریش، ارمنستان، ازبکستان، اکراین، لیتوانی، آفریقای جنوبی، اندونزی، افغانستان، ترکمنستان، چین، قطر، گرجستان، سنگاپور، ترکیه، عراق، قزاقستان، کانادا، مالزی، گرجستان، بلغارستان، پاکستان، تاجیکستان، ترکیه، چین، زیمباوه، عراق، عمان و پاکستان از جمله کشورهای هدف صادرات هستند.
بر اساس آخرین آمارهای اعلامی از سوی دستگاه های ذیربط، افزون بر یک هزار و 100 واحد تولیدی و صنعتی کوچک و بزرگ در شهرستان کاشان فعال است.
این شهرستان با جمعیت افزون بر 365 هزار نفر در فاصله 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع می باشد.
6136/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.